10.7.2012

נקודת מגע 2012 – לילה מטריף של אמנות רב תחומית במוזיאון ישראל


מסיבת האזניות ליד פסלו של אניש קאפור. צילם: אלדד רפאלי
דמיינו לעצמכם ביקור רגוע במוזיאון ישראל... זה לא דומה לזה. מוזיאון ישראל מצטרף לרפרטואר חיי הלילה של ירושלים. מאז פתיחת המוזיאון המשופץ, הפכה "נקודת מגע" למסורת שנתית. זהו ערב/לילה, שבו אמנים מתחומים שונים מופיעים ומגיבים למוצגים שונים במוזיאון. והקהל, רץ במהירות בין אולמות המוזיאון כדי להספיק ולראות כמה שיותר מההתרחשויות המפוזרות בכל רחבי המוזיאון. זוהי חוויה מטורפת שאין דומה לה.  

רננה רז, המנהלת האמנותית של "נקודת מגע" מכינה לילה של מפגשים בין המוצגים וחללי המוזיאון לבין עשרות אמנים, יוצרים ואנשי תרבות המשתמשים בסביבה המוזיאלית כמקור השראה ונקודת מוצא למסע שיכול להגיע רחוק. מאוד רחוק. הצופים מצידם מוזמנים לנער מעליהם את המוסכמות של ביקור במוזיאון ולחוות את האמנות והיצירה כמשהו חי, דינמי וסוער במיוחד - צפו לבלתי צפוי.

יום ה' 12 ביולי 2012  |  21:00 עד 03:00

רונה קינן, בני בשן, נועם ענבר, רפיק, יואב קוטנר, עוזי פיינרמן, מנשה נוי וקרן מור (חבורת Art. Espionage), יונתן קונדה ונטע וינר, ועוד רבים אחרים.

"נקודת מגע" ראשונה - שלמה גרוניך מופיע בצילו של פסל הנער משכונת התקווה
בין האירועים: 

נועם ענבר בקונצרט לילי מדיטטיבי בשכיבה על מזרונים, בלב תערוכת "לילה טוב" באגף הנוער. המופע מורכב משירי ערש בשפות שונות.

איציק ויינגרטן מקים לתחייה את ז'אנר תסכיתי הרדיו בגן האמנות

רפיק מוביל סיור גלריות בעיניים עצומות. כשאתם ישובים אל מול ציור מכוסי עיניים, יתאר לכם רפיק בפרטי פרטים את העומד לנגד עינכם (המכוסות) ויוליך אתכם אל מחוזות נפשיים, רגשיים שיוצאים מהציור וחוזרים אליו.

רונה קינן בשירים על/אל אלוהים – בגלריית ארץ הקודש

מסיבת האזניות המסורתית מסביב לפסל של אניש קאפור בכניסה למוזיאון. שני ערוצי מוסיקה שונים. שתי מסיבות שמתערבבות יחד.

לאונג' אמבינט אלקטרוני בתוך היכל הספר! (מבינים מה זה)?

הסופר אלכס אפשטיין יתיישב לכתוב בתוך עבודתו של מרק דיון "בית ממכר הספרים". כן, ממש בתוך היצירה. את מה שאלכס יכתוב במחשבו האישי תוכלו לראות על פאותיו של פסל "הקוביה" של סול לויט.

גרפולוגיה וספרות על רגל אחת – 5 מומחיות יתייחסו לכתבי היד שבאגף לתרבות יהודית משתתפות: נויה שגיב, ד"ר שושנה צימרמן, הרבה מירה רז, ד"ר עליזה לביא, שרה בק.

"אמא ,את לא תאמיני אני מציג במוזיאון ישראל!!!" - לראשונה ב"נקודת מגע" תוכלו אתם לשחרר את היצירתיות שלכם על קירות המוזיאון.

מיצג באגף הארכיאולוגי - מתוך "נקודת מגע" הראשונה
שי עיד אלוני יוצר מסיכות מחומרים עכשוויים. פרפורמנס באגף לאמנויות אפריקה, אוקיאניה ויבשת אמריקה, בו יהפוך היוצר בעזרת המסכות שלו ליצור/ אל/ מפלצת/ טוטם כשמסביבו כל המסכות העתיקות מתרבויות קדומות.

יונתן קונדה ונטע ויינר  ילהטטו במילים, יניחו אותן אחת על גבי השנייה, יערימו שכבות יחשפו ממצאים בעזרתה של השפה, המקצב והמשקל, בגלריה הקדומה מכולן בניסיון להציע פרשנות חדשה לממצאים הותיקים.

ילדים "גומזים" - יונתן ומאשה צור הקליטו את רשמיהם של ילדים על יצירות נבחרות במוזיאון בגלריה המינימליסטית והסוריאליסטית. המפגש בין הילדים ליצירות הוליד תובנות מצחיקות, חכמות, מפתיעות ומעוררות חומר רב למחשבה.

מלך ומלכה - על הבמה דראג קווין ודראג קינג במופע שמותח את גבולות המגדר, אל מול תערוכת הקאבוקי 'זה לא גבר זה אשה'. עופר עמרם יוצר מופע בו זהויות מיניות מתערבבות ומתערבלות. קו נמתח בין תרבות הקאבוקי היפנית אל תרבות הדראג המערבית. משתתפים יוצרים: טל קלאי ויערה שחם.

מונית הכסף - רכב התפעול במנהרה שינה צורתו. הערב זוהי 'מונית הכסף'. השחקן והסטנדאפיסט שמואל וילוז'ני ינהג ברכב וייקח אתכם לסיבוב מצחיק ומפתיע. אפשר לעצור ולשאול, אפשר לחייג לחבר טלפוני ואפשר לזכות בפרסים שווים.

בינה מלאכותית - בכניסה לאגף הארכיאולוגי יוצב אלן, מחשב בעל אינטליגנציה מלאכותית. אותו יצר יקי דוניץ. כבר שמונה שנים מדבר אלן כל יום עם 500 אנשים שונים, לומד מהם וצובר ידע עצום.

וכל זה רק על קצה קצהו של המזלג. יש עוד המון הפתעות בתכנית המטורפת הזאת. לא תספיקו לראות הכל, אבל מה שתספיקו, שווה ואחר. 

שלכם,
יורם בר-סלע









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן