16.6.2012

הגמד הנעלם - גיבוש אסטרטגי ובניית מותג לעסקים קטנים

כתבה שישית בסדרת האגם הכחול של העסקים הקטנים:
סדרת "האגם הכחול של העסקים הקטנים" מתמקדת בגיבוש אסטרטגיה מבדלת לעסקים קטנים והבאתה לידי ביטוי בתקשורת השיווקית ובחיי היומיום של העסק. למען הגילוי הנאות, הפעם אעסוק בבניית המותג האישי שלי: הגמד הנעלם. אשמח כמובן אם קוראים בעלי עסקים קטנים ילמדו מסדרת הכתבות ויבינו שמיתוג אסטרטגי הוא לא רק משחק לגדולים...

הולדת הגמד
את סדרת המשחקים המגנטיים לאירועים, יצרתי לקראת חגיגת בר המצווה של בני יובל. חיפשתי אטרקציה מקורית. מאחר שלא מצאתי משהו מתאים, פיתחתי סדרת משחקים שהיתה אטרקציה מיוחדת באירוע.

איפיון המשחקים הציב 3 דרישות בסיסיות:

1. המשחקים יותאמו במיוחד לאירוע של יובל. ניתן יהיה לשלב בהם תמונות שלו או דברים שהוא אוהב.

2. המשחקים יתאימו גם לילדים וגם למבוגרים. ככה זה אצלנו במשפחה. כולנו אוהבים לשחק.

3. שלא יחכו בתור. ברב האירועים רואים את החבר'ה מבלים את רוב הזמן בתור לאטרקציות. אצלנו, ישחקו בחופשיות מבלי להמתין.

... ובאירוע, עמדו בחצרנו 16 לוחות משחק שלא ננטשו לרגע. המשחקים הוצבו על שביל הכניסה לאירוע, כך שכולם עברו קודם כל ליד המשחקים, וגם אם לא עצרו לשחק, נכנסו עם חיוך משועשע על הפנים.


המשחקים:
בחרתי בלוחות משחק מגנטיים כפלטפורמה אחידה למשחקים. הם גדולים ועומדים בניצב. לכן רואים אותם מרחוק, מיד כשמגיעים לאירוע. המשחקים מותאמים לגילאים מגוונים ובחלקם אפשר לשחק ברמות שונות. המבחר מגוון כדי להתאים לסוגי התעניינות שונים. משחקי היגיון, חידות, משחקי יצירה והפעלה. ולבני הנוער, שלא לכבודם לשחק במשחקים ילדותיים, יש גם שש-בש, דמקה, סודוקו וטנגרם בגירסאות ענק ססגוניות. המשחקים מספקים אין סוף אפשרויות משחק שחלקן אינן צפויות או מתוכננות מראש. הכל כיד הדמיון והיצירתיות של המשתתפים באירוע. עבורי זו התרגשות גדולה לראות איך הילדים ממציאים רעיונות חדשים ודרכים מקוריות משלהם לשחק במגנטים. 

הבידול:
בעקבות ההצלחה באירוע הפרטי שלנו, החלטתי לפתח את המשחקים לעסק מסחרי. לקהלי היעד של הגמד (אירועי בת/בר-מצווה, חברות מסחריות, בתי ספר, עיריות ומועצות מקומיות). חשובה המקוריות וחשובה גם היכולת לשלב אלמנטים גראפיים ולהתאים בכך את המשחקים לאירוע: פורטרטים של ילדים חוגגים, צילומי מנהלים בכירים, אירועים היסטוריים וחומר פרסומי, כל אלה הופכים את משחקי הגמד הנעלם להפעלה ייחודית לאירוע ספציפי ולמשתתפים בו. הם הופכים רלוונטיים יותר לקהל, ואם רוצים, יכולים לשרת גם מטרות הדרכה והעברת מסרים ארגוניים או שיווקיים.


שם המותג:
"הגמד הנעלם" הוא שמו של אחד המשחקים. במשחק הגמד הנעלם, רואים האורחים ציור שבו 15 גמדים. כשמחליפים בין שני חלקי הציור, נעלם גמד אחד מהציור. כן, כאילו יד מסתורית מחקה אותו מהציור והשאירה איזור ריק במקום שהיה. הצופים המופתעים חוזרים על הפעולה שוב ושוב, והגמד ה-15 מופיע ונעלם... מופיע ונעלם... מבלי שניתן להבין איך ולאן... האילוזיה מבוססת על חידה ויזואלית כבת 300 שנה. היא אהובה עלי במיוחד ולכן אימצתי את שמה לשם העסק. את הגירסה שלנו לאילוזיית הגמד הנעלם יצרה המאיירת האלופה ליאת אלוף.



משחק הגמד הנעלם מהווה מעין כרטיס ביקור של המשחקים. זהו שם מסקרן שמגייס את כל רגשות החיבה שיש לנו כלפי הגמדים מהאגדות. מי נעלם? לאן נעלם? אלה שאלות שמעסיקות את כל מי שנתקל בשם והופכות אותו לקליט וזכיר.

דמות הגמד הנעלם - האישיות שמאחורי המשחקים:
מותג טוב חייב לחדור אל הרגש. מלכתחילה היה ברור לי שאת המשחקים שלי צריכה לייצג דמות שובבה וחביבה שהקהל ישמח לפגוש בהזדמנויות השונות. מישהו שאפשר לצפות לבואו, לאהוב ולספר אודותיו לחברים... בגוף שלישי. מישהו שאוהב את הקהל ויוצר עבורו את המשחקים. בעצם... מישהו שמייצג אותי. ליום ההולדת הראשון של הגמד הנעלם, הכינה האמנית נגה חיטרון עוגה מפוסלת עם דמות הגמד הנעלם במרכזה.


ביקשתי מאייל ימר, מאייר ואנימטור, לאייר את דמות הגמד הנעלם. דמות שאפשר להתאהב בה, אבל שלא תהיה "חמודה" מדי. שתהיה בה קצת שובבות, עוקצנות ואפילו מעט חוצפה. "קצת נושכת". ביקשתי דמות אינטראקטיבית, שכן, הגמד תמיד "משתתף" בפרסומים. הוא מחזיק שלטים, מופיע מאחורי לוחות המשחק, מגיח מחלון שעון הקוקיה ומשולב גם בעיצוב חלק מהמשחקים.

עיצוב הלוגו:
הגרפיקאי אורן פייט התחבר לדמות הגמד ועיצב לוגו "משחקי" המרמז על אפקט המגנט.



הגמד באינטרנט:
בעקבות עיצוב דמותו של הגמד, ביקשתי מאייל ימר לעצב גם את האתר. רציתי אתר שייראה שונה מכל האתרים האחרים. לא אתר סטנדרטי עם כפתורים מלבניים. "מצידי, שתהיינה בציור פטריות שעליהן לוחצים כדי לדפדף בין העמודים", ביקשתי מאייל וחשבתי על הפטריות בריקוד הסיני של מפצח האגוזים, בגירסה הקולנועית המצויירת של וולט דיסני. העיצוב של איל, שזה האתר הראשון שעיצב אי פעם, התרומם הרבה מעבר לפנטזיה שלי. האתר הקסום מדבר בעד עצמו. כדי להגביר את חשיפת האתר ואת הערך המשחקי שבו, יצר אייל גם משחק אונליין שמושך ילדים ומבוגרים לשחק בו שוב ושוב. הכתובת: www.hagamad.co.il.



הגמד משתף בידע:
לאתר האינטרנט אני מוסיף מידי פעם תכנים הקשורים להפקת אירועים. מאחר של"גמד" (כלומר לי) יש כ-40 שנות ניסיון בתחום האירועים, אני שמח להעמיד לרשות החוגגים את כל הניסיון שצברתי, כדי שיוכלו להפיק אירועים מוצלחים, על פי טעמם. האתר כולל עצות בתחומים הבאים:

· איך לנהל את הפרוייקט ואת תקציב האירוע... ובסוף גם להנות עם כולם

· הפעלות מקוריות ומשחקים מיוחדים להפעלה עצמית

· שילוב הילדים בקבלת ההחלטות והפקת האירוע



· רעיונות למתנות סמליות

· טקסי ברכות ומתנות בגישה אחרת


הגמד נכנס לשיחה:
כבר מתחילת הדרך, נכנס הגמד הנעלם לשיחות הקשורות לעסק כאישיות בפני עצמו. הגמד מביא ומתקין, הגמד שואל, הגמד מקבל מיילים ושולח תגובות. אנשים מאד משועשעים מהדמות הציורית שעליה מדברים בגוף שלישי. יש כאלה שאחרי כמה דקות של שיחה שואלים: "אז מי זה הגמד הנעלם שאתה מדבר עליו כל הזמן". אנשים מנסים לדמיין כיצד נראים הגמדים שמפעילים את הגמד הנעלם, וצוחקים כשהם רואים ששניים מהגמדים האלה (שני הבנים שלי) מתנשאים לגובה שמעל 1.90 מ'. אין ספק שהגמד עושה את תפקידו. הוא שונה ומסקרן, מושך תשומת לב, מעורר סימפטיה ומהווה נושא לשיחה. זה בדיוק מה שמגיע למשחקים שיצרתי...



שלכם, יורם בר-סלע



לכתבה 1 בסדרת האגם הכחול של העסקים הקטנים – הקליקו כאן

לכתבה 2 בסדרה, על בניית המותג של פיגמנטים - סודות היצירה בצבע – הקליקו כאן

לכתבה 3 בסדרה, על בניית המותג של אלה אסטרייכר–אדריכלות ועיצוב פנים – הקליקו כאן

לכתבה 4 בסדרה, על מיתוג באינטרנט - הקליקו כאן

לכתבה 5 בסדרה, על בניית המותג של דן רמות-ליווי בהתמודדות אמיצה עם משברים – הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן