7.5.2012

LA FILLE MAL GARDÉE – הבת הסוררת


בלט בשידור ישיר מבית האופרה המלכותית בלונדון

במסגרת הקרנות הקולנוע מבית האופרה המלכותית קובנט גארדן בלונדון, תוקרן הצגת הבלט "הבת הסוררת". מופע בלט משעשע ונוגע ללב המעוצב כאגדת ילדים ציורית ותוססת. 

יום רביעי, 16 במאי 2012, בשעה 20:15

רמת גן: קניון אילון YesPlanet | חיפה: לב המפרץ YesPlanet | ירושלים: קולנוע רב-חן



"זה אוצר תרבותי" אומרת מוניקה מייסון, מנהלת הבלט המלכותי. מאז מופע הבכורה, בבורדו בשנת 1789, LA FILLE MAL GARDÉE שב ובוים על ידי כוריאוגרפים אחדים לאורך המאה התשע-עשרה. פרדריק אשטון הביא את היצירה המוכרת למאה העשרים ומהרגע שנגע בה, יצר קלאסיקה חדשה. היצירה נשארה כנכס צאן ברזל ברפרטואר של הבלט המלכותי.


זהו סיפורם של ליזה, המחזר שלה קולא, ואִמה, האלמנה סימון, המנסה להשיא אותה לבנו השוטה של השכן העשיר. כן, גם הפעם הכסף משחק תפקיד חשוב. קומדיה עשירה בכוריאוגרפיה נפלאה ומסוגננת ועיצוב הבמה ציורי. הקסם של "הבת הסוררת" הוא הדרך שבה צעדי הבלט, משאירים מקום לטבעו הקליל של הסיפור. התפקידים הווירטואוזיים של ליזה וקולא הם שילוב של טכניקה מהממת ופרטים קטנים ואינטימיים, המקנים לרומן בין השניים איכויות של רגש וכנות. הסיפור מלא ההומור על האלמנה סימון ואלן התמים, שמתעניין יותר במטרייה האדומה שלו מאשר בקסמיה של ליזה -  מענג, מצחיק ונוגע ללב.


כמו בהקרנות של מופעי האופרה, גם הבלט נהנה מהתוספת של הטכנולוגיה הקולנועית. היכולת של הבמאי להביא אותנו אל תוך חלל הבמה, ממש אל תוך ההתרחשות, הופכת את הצפיה לחוויה מיוחדת במינה. מה גם, שהיא מלווה באיכות סאונד נפלאה. לא פעם מצאתי את עצמי מוחא כפיים בהתלהבות, יחד עם הקהל שעל המסך. 

בעקבות טוסקה וריגולטו שהוקרנו בחודשיים האחרונים, יגיעו גם מאדם באטרפליי בתלת-מימד, ג'יזל (בלט), פאוסט וסינדרלה. 

פרטים נוספים ולרכישת כרטיסים באתר הישראלי של האופרה המלכותית:
www.royalopera.co.il

קולא: סטיוון מקריי
ליזה: רוברטה מארקז
תזמורת בית האופרה המלכותי
מנצח: בארי וורדסוורת'


שלכם,

יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן