10.5.2012

הזוכים בפסטיבל דוקאביב 2012

אמש הוכרזו הזוכים בפסטיבל דוקאביב 2012 - הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי. הפסטיבל נערך בתל אביב זו השנה ה 14 וטבע לו זה מכבר מקום של כבוד בפסטיבלי הקולנוע בארץ. מידי שנה, פותח בפנינו אירוע זה, צוהר לעולמם של אנשים מיוחדים ומופלאים ומאפשר לקהל להיחשף לקולנוע רענן במיטבו. הפסטיבל מאגד בתוכו פסיפס מגוון של יצירות קולנועיות, ברמות בשלות שונות, הן מהארץ והן מחו"ל. חלק מהסרטים ימשיכו להיות מוקרנים (גם לפי דרישת הקהל) במהלך היומיים האחרונים של הפסטיבל שיינעל ביום שבת, אך באשר לחלקם האחר נאלץ לקוות כי מישהו בארץ ירים את הכפפה או לחילופין נחפש אותם בכוחות עצמנו ברחבי הסייברספייס… או האוזן השלישית.

הזוכה בתחרות הסרט הישראלי:
בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית זכה הסרט "Home Movie" של ראובן ברודסקי. הסרט מצייר דיוקן של משפחת עולים אחת, הנאחזת בדירת מגורים אחת בירושלים כבקנה אחרון שימנע את התפרקות המשפחה כולה. וכך באיטיות, הופך הבית הפיזי לגיבורו הראשי של הסרט. מנימוקי הפרס - "הפרס ניתן לסרט זה בשל השפה הקולנועית הפיוטית המאפשרת התבוננות אינטימית לבית שאותו כמעט וניתן לחוש ולהריח".



הזוכה בתחרות הבינלאומית: 
בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הבינלאומית זכה הסרט "כוכב השבלול" של יי סאונג-ג'ון (Yi Seung-jun) שזכה גם בפרס הגדול בפסטיבל IDFA האחרון. סרט חשוב ומרגש זה, מתאר את עולמו של יאנג-צאן, קוריאני חירש - עוור שכמעט ואיבד את אמונו בחיים עד שפגש את סון-הו, המתורגמנית שלו ובת זוגו. בזכות המפגש, לומד צ'אן להבין ולתפקד בעולם שאותו הוא מסוגל לקלוט באמצעות חוש המישוש בלבד, תוך שהוא מתמודד עם אתגרים בלתי פוסקים.

השופטים בקטגוריה זו, ביניהם נציגים מארה"ב ומספרד, תיארו סרט זה כ"סרט המתאר סיפור אהבה יוצא דופן באופן פיוטי וטהור כפי שרק קולנוע משובח יכול לספר".


הזוכה בתחרות סרטי סטודנטים: 
בקטגורית סרטי הסטודנטים, אליה הוגשו השנה כ - 30 סרטים, זכה הסרט "גרייס" בבימויה של מיכל אהרונסון מסם שפיגל-בית הספר לקולנוע וטלוויזיה בירושלים. הסרט מתאר את סיפור חייה המרתק של גרייס, עובדת זרה פיליפינית שהגיעה לישראל לפני כ-20 שנה ולאחר שהקימה משפחה עם גבר ישראלי, גילתה את מיניותה מחדש ונאלצה לבנות את חייה מחדש. גרייס מוצאת את עצמה קרועה בין אהבת עבר במולדת הפיליפינית לבין רצונם של ילדיה הצברים להיות ישראלים. השופטים בחרו להעניק את הפרס לסרט זה בשל הצלחתו בשיקוף הדילמות והשאלות של מהגרי העבודה בישראל סביב סוגיות מהותיות כמו זהות ושייכות למקום, בלי ליפול לקלישאות הז'אנר.


ציון לשבח:  
ציון לשבח הוענק לסרט בעל החשיבות החברתית "גברים בלתי נראים" של יריב מוזר. המציג את מצוקתם הטראגית של פלסטינים הומוסקסואלים הנמלטים וסובלים מאיום בלתי פוסק על חייהם; ממולדתם הפלסטינית הם נאלצים לברוח בגלל העדפותיהם המיניות ואילו בישראל הם נחשבים למסתננים בלתי חוקיים ונמלטים מאימת החוק.


בנוסף, חולקו פרסים שונים ומענקים למקומות השני והשלישי וכן פרסים נוספים לסרטים כדוגמת הסרט "פודרה" של אייל גולדברג, שזכה בפרס ליצירת ביכורים מטעם ראש עיריית ת"א-יפו לסרט ראשון או שני של יוצר צעיר ומבטיח.

שלושת הסרטים הזוכים בפרסים הראשיים יוקרנו בשנית
בשבת הקרובה 12/5
בשעות הבוקר והצהריים בסינמטק תל אביב. 




הפסטיבל עוד לא נגמר, וכבר יש לו הדים: סינמטק הרצליה מודיע שיקרין בהמשך השבוע בימים רביעי וחמישי, 16-17 במאי, שלושה מהסרטים הבולטים בפסטיבל דוקאביב 2012:
יום אחד אחרי השלום - יום רביעי, 16 במאי, בשעה 19:00. הסרט קיבל את פרס התחקיר.
גברים בלתי נראים - יום רביעי, 16 במאי, בשעה 21:15. הסרט קיבל ציון לשבח.
ילדים מסוכנים - יום חמישי, 17 במאי, בשעה 20:30.
לאחר ההקרנות יתקיימו מפגשים עם היוצרים. תוכנית הסרטים המלאה באתר הסינמטק: www.hcinema.org.il

לכתבה על באק-הלוחש לסוסים
לכתבה על ביל קאנינגהם
לכתבה על סרטי אדריכלות ותכנון אורבני בדוקאביב

ממליצה בחום לנצל את ההזדמנות האחרונה ולצפות בסרטים במהלך סוף השבוע הקרוב.

דנה שני - אביטל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן