6.5.2012

באק - הלוחש לסוסים - פסטיבל דוקאביב 2012

שדות ירוקים אינסופיים. אור רך של שעות הבוקר המוקדמות מאד. עדר של סוסים רץ באחו ומשתלב בתמונת הבוקר הרעננה. "אנשים מזמינים אותי כדי לעזור להם לפתור את הבעיות שלהם עם הסוסים, אבל באמת, אני עוזר לסוסים לפתור את הבעיות שלהם עם המטפלים והרוכבים" אומר באק בראנמן ומוסיף: "הסוס הוא כמו המראה שלכם. לפעמים, לא תאהבו לראות את מה שהוא משקף לכם ולפעמים כן תאהבו. אלה החיים".

Buck Brannaman ואחיו היו בילדותם פעלולני לאסו והופיעו בהדרכת אביהם בתחרויות רודיאו ברחבי ארה"ב. יחד עם זאת, לאחר שהתייתמו מאימם, סבלו שני האחים מהתעללות יומיומית מצד אביהם. בהתערבות מאמן ספורט שראה את הצלקות על גבו של באק, האחים הועברו לזוג מאמצים שחיבקו אותו אל חיקם. 


מתוך חוויות הילדות הקשות, פיתח באק שיטת אילוף (או נכון יותר לומר חינוך) לסוסים. "אתם מתקרבים אל הסוס במהירות, רותמים אותו ברצועות שנלקחו מחיות אחרות שמתו, וקופצים על גבו כמו טיגריס צמא לטרף" אומר באק למשתתפים בסדנאות שלו. "אין פלא שהסוס שלכם נבהל ומתנגד". באק מחנך את הרוכבים להבין את הסוסים שלהם להתחשב בהם. הוא מלמד אותם לפתח בינם לבין הסוסים הבנה מעמיקה והבנה שאינה תלויה בקולות ותנועות בולטות. להיפך. הסוסים לומדים להבין את רוכביהם כשהם רק מתכוונים למשהו. הם צועדים לכיוון המצופה, דוהרים ועוצרים, כאילו למדו לקרוא את מחשבותיהם של הרוכבים. והכל מתוך קשר הדוק של אהבה וכבוד הדדי. 


באק בראנמן הוא מאמן עסוק ביותר. במשך תשעה חודשים הוא נודד בטריילר שלו בכל רחבי ארה"ב ומעביר סדנאות. 4 ימים סדנה ושלושה ימים נסיעה והכנות לסדנה הבאה. 

ועוד צימוק קטן המופיע בסרט, הוא מעורבותו של באק כיועץ בזירת הצילומים של "הלוחש לסוסים". באק מלמד את אנשי הקולנוע את מה שאלופי האילוף והפעלולנים לא יודעים.


אז אם אתם אוהבים סוסים בפרט או בעלי חיים בכלל, רוצו לראות. אם אתם רוצים לראות סרט נפלא ומרגש רוצו גם. ואם אתם עוסקים בחינוך והוראה או הורים לילדים, אתם חייבים לראות את זה. 

במסגרת דוקאביב, יש הקרנה נוספת ביום שני הקרוב, 7 במאי בשעה 10:00. עוד תספיקו?

שלכם,

יורם בר-סלע








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן