7.4.2012

מסעדת יונה נמל יפו

קמנו בבוקר של שבת עם צורך עז לפנק את עצמנו. נסענו לנמל ביפו- לספוג קצת שמש בלי להתרחק באמת מהבית. מי שביקר בנמל יפו העתיק בשנה האחרונה וודאי מודע לפיתוח המסיבי של האזור, ויודע שאפשר למצוא שם מספר לא מבוטל של מסעדות סבירות בהחלט המציעות מבחר שרצי ים ודגים טעימים למדי. הבוקר (הכוונה לבוקר שלנו, כלומר אחת בצהריים) החלטנו להיכנס למסעדה שנפתחה בנמל לפני מספר חודשים – מסעדת "יונה". מסעדת "יונה" היא האח המעט דרומי של מסעדת "מנטה ריי" המפורסמת והטעימה להפליא, לכן ברור שנכנסנו עם לא מעט ציפיות. אכלנו ב"מנטה ריי" מספר פעמים בעבר, תמיד יצאנו מרוצים, אך אף פעם לא מרוצים כמו שיצאנו מ"יונה". קשה להגיד בבירור איזה מבין הקריטריונים המקובלים לבדיקת מסעדה יותר טוב מחברו, הם פשוט מתחרים אחד בשני ברמת המצוינות. איכות האוכל, המבחר המדויק של המנות, רמת השירות, האווירה או האלכוהול, בכולם מצטיינת המסעדה- פשוט תענוג.


ולמרות שאפשר היה לסיים פה את הפוסט, מגיע להם, במסעדת "יונה", שנרחיב על כל קטגוריה ולו רק בגלל היכולת לייצר ארוחה לא מתאמצת בהרבה מאמץ.

נתחיל במבחר המנות ואיכותן- באנו בהרגשה שנאכל כמה מנות ראשונות, נשתה משהו ונמשיך, אז התיישבנו על הבר.בחרנו, בהמלצת הברמן החביב (שעליו עוד נרחיב בהמשך) מספר מנות ראשונות: פולנטה של עגבניות על מצע גבינת ריקוטה,לחם הבית עם מיצסלט!- גאוני,שרימפס עם אגוזי מקדמיה ופרמזן, שנאפה בתנור והגיע עם ארטישוק טעים במיוחד, וזאת למרות הסלידה הכללית שלנו מהירק הזה וגם טרטר פילה בקר ברוטב חרדל עם קרוטונים שפשוט לא יכולנו להפסיק לאכול.  המנות היו מעולות אחת אחת והשאירו אותנו עם טעם של עוד, שמומש ממש ברגע סיום המנות הראשונות.הזמנו שני קוקטלים והם היו טעימים, וחזקים במידה שלא ציפינו לה- דבר חיובי כיוון שבדרך כלל מדובר בסוג משקה חיוור למדי. המשכנו עם בירה ותפסנו ראש טוב לקראת המנות הבאות.

סבבה-5 יופי של פירות ים

בחלק השני של הארוחה בחרנו בעוד מנה ראשונה מצוינת של סשימי טונה שהגיעה על סלט מתובל היטב ובמנה עיקרית זוגית שנקראת סבבה-5. יש בה מכל טוב, שרימפס, מולים וקלמארי. הרוטב סמיך ונפלא בטעמו והזוקיני ששוחה בו טעים לא פחות.

סשימי טונה עם סלט ויהלומי לימון ואוזו
השירות היה מעולה, ברמה אחרת. הברמן החביב העיז והציע מנות בצורה נעימה ולא מתחנפת ובאמת קלע לטעם האישי שלנו, למרות שיש לנו הרגשה שכל מנה במסעדה הזו תעשה זאת. השירות היה נעים, נגיש ולא לוחץ או מנדנד- הלוואי שזה היה המצב בכל המסעדות בארץ. המנות הגיעו מהר, ותמיד בטמפ' המדויקת, בקיצור תענוג.



ומעל הכל ניצחה האווירה. עיצוב תעשייתי, לא מתאמץ שלא גונב פוקוס מהדבר העיקרי שקורה במסעדה- האוכל. הכל זרם בארוחה הזאת... שבת קסומה במקום נפלא.

לסיום נאמר שריבוי המסעדות בתל אביב עלול לגרום לחובב המסעדות הממוצע ללכת לאיבוד בין ים המבחר. המלצה שלנו, בלי להתבלבל, פשוט תבקרו במסעדת "יונה", תאכלו טוב, תשתו טוב תחוו את הרגע וקחו את הזמן לתכנן מתי ועם מי אתם מגיעים לכאן בפעם הבאה...


האנגר 1 נמל יפו ,תל אביב יפו


שלכם,
שחר עזר

תגובה 1:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן