3.4.2012

מוזיאון ישראל בגוגל - Google Art Project


3 בפברואר 2011
גוגל מעלה לאוויר את שירות Google Art Project המאפשר לגולשים לבקר במוזיאונים המפורסמים בעולם, תוך ניצול טכנולוגית הצילום שפיתחה גוגל לתיעוד סביבות עירוניות. המבקרים משוטטים בדגם תלת-מימדי של המוזיאון ויכולים להתקרב ליצירות המופיעות באיכות מדהימה. זהו כלי יוצא מן הכלל לחוקרי אמנות, סופרים, סטודנטים ומרצים לתולדות האמנות וסתם חובבי אמנות שהפרויקט מגיש להם על מגש של כסף מבחר עצום מהתרבות העולמית.

26 בספטמבר 2011
מגילות ים המלח, אחד המוצגים המרגשים ביותר של מוזיאון ישראל, מועלים למערכת Google Art Project ומאפשרים לגולשים מכל העולם לבחון ולחקור את המגילות ברזולוציה גבוהה ביותר המאפשרת קריאת הטקסטים ואבחנה בכל הפרטים הקטנים של הטקסטים והקלף שעליו נכתבו.


3 באפריל 2012
מוזיאון ישראל עולה לרשת העולמית. 520 מוצגים מהעת העתיקה ועד ימינו. טכנולוגית Street View של גוגל מאפשר צפייה מקוונת ביצירות. לצפיהבמוצגי מוזיאון ישראל – הקליקו כאן. לסיור וירטואלי בחללי המוזיאון - הקליקו כאן. צריך קצת סבלנות, אבל כשמבינים את המערכת, זו חוויה מדליקה.

מוזיאון ישראל הצטרף היום ל- 150 מוזיאונים מ- 40 מדינות המוצגים בגלריות של גוגל. בין היצירות המוצגות ניתן למצוא מסכה נאוליתית מאבן מלפני 9,000 שנה - מהמסכות העתיקות ביותר שנמצאו עד היום. הפנים המגולפים שייכים לקבוצה נדירה מאוד של מסכות אבן, שנתגלו במדבר יהודה וסביבתו. כמו כן מופיע באוספים מדליון ארד של טיטוס, המתוארך לשנת 80 לספירה ומתאר את הקולוסיאום ברומא. ומן המאה העשרים - "חבצלות המים" של קלוד מונה. גם גן הפסלים ע"ש בילי רוז ודגם ירושלים מתקופת בית שני, שהועבר מחצר "מלון הולילנד" לחצר המוזיאון (ליד היכל הספר) מתועדים באתר של גוגל, בתלת-מימד.

כך עושים את זה. מצלמת Street View של גוגל מסיירת בגלריה.
צילם: אלי פוזנר

מצלמת Street view ליד היכל הספר. צילם: אלי פוזנר

"האוספים האנציקלופדיים של מוזיאון ישראל הם משאב יקר-ערך המעשיר את הבנתנו ואת ההערכה שלנו לתרבות העולם משחר ההיסטוריה ועד היום. האוספים שלנו אוניברסליים ומייצגים כמעט כל תקופה ותרבות בתולדות האנושות. אנו נרגשים להרחיב את השותפות שלנו עם גוגל ולהצטרף לפרויקט" אמר ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל, עם השקת הפרוייקט.

כך נראה המוזיאון ב- Google Art Project
"גוגל מחויבת להעלאת האמנות והתרבות לאינטרנט ולהופכן לנגישות גלובלית", מסר פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל. "פרויקט האמנות החדש והמורחב ממחיש את מחויבותנו לכל סוגי האמנות, התרבויות והציביליזציות בכל קצוות תבל. בכמה הקלקות, יכולים המשתמשים לגלות מבחר עצום של ציורים, פסלים, אמנות רחוב וצילומים. איכות התמונה ויכולת הצפייה והתקריב מאפשרים לשוחרי האמנות לגלות היבטים דקים של הציורים ומוצגים אחרים אשר מעולם לא נצפו כה מקרוב.

לכתבה על תערוכת ,לילה טוב" במוזיאון ישראל - הקליקו כאן

שלכם,

יורם בר-סלע

תגובה 1:

  1. שלום רב שמי אורה בלומנפלד ואני חושבת שפרויקט גוגל ארט וגוגל כדור הארץ זה משהו מדהים - כי יש אנשים עם מגבלות שאינם מסוגלים לטוס או לטייל בעולם ובכ"ז רוצים להרחיב אופקיהם, והדבר מתאפשר בלחיצת כפתור במקלדת מחשב או בעכבר אלחוטי ואני בטוחה שמהווה בשורה לאנשים משותקים מצוואר ומטה שרק עם תנועות עיניים או כדומה יכולים להפעיל מחשב מתקדם. בכלל טוב להרחיב אופקים בכל תחום ידע הוא כח ואם משתמשים בו חיובי ולטובת הזולת יישר כח.
    המשיכו והצליחו והעלו עוד פרוייקטים מעניינים למשל אלימות שתיקלט בלויין שלכם הסרטון ישלח מיידית למוקד המשטרה והעיריה מוקד חירום או אירועים של הצלת חיים הנקלטים בלויין אם יתורגמו בתוכנה ויפעילו כוחות עזרה ראשונה ע"י שליחתם למוקד ולארץ המתאימה זה אדיר, כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. והיכולת שלכם מעידה הרבה על אופק מחשבתי נרחב ומגוון ולטווח שנים ולא ימים, אז כל הכבוד לכם המשיכו כך.

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן