17.4.2012

למהירי החלטה: ריגולטו בשידור ישיר מבית האופרה המלכותית


הקרנה של האופרה ריגולטו בשידור ישיר מבית האופרה המלכותית ב- Covent Garden – לונדון. כל ההתרחשות וההתרגשות. בטוח שתמצאו את עצמכם מזילים דמעה ומוחאים כפיים, יחד עם הקהל שבאולם.  

ההקרנה במסגרת פרוייקט האופרה המלכותית שבמסגרתו מוקרנות בכל חודש הפקות האופרה המלכותית בקולנוע. בעיני, זו דרך נפלאה ו"ידידותית למשתמש" לראות את האופרות, מכיוון שמצלמת הקולנוע יכולה להתקרב אל הזמרים/שחקנים, לרחף בחלל הבמה ולהביא אותנו קרוב מאד אל ההתרחשות.


 רב חן דינגוף-ת"א | רב חן תלפיות-ירושלים | יס פלאנט לב המפרץ-חיפה
הערב, יום ג' 17 באפריל – 21:00


גורלו של ליצן החצר המעונה, שמנסה לנקום במעבידו הדוכס חסר הלב, שפיתה באכזריות את בתו התמימה. האופרה מבוססת על "המלך משתעשע", מחזהו השנוי במחלוקת של ויקטור הוגו. הצגת הבכורה של האופרה בשנת 1851 התקיימה לאחר מאבקים ממושכים של ורדי בצנזורים. לאחר שקבל עליו חלק מדרישותיהם וההצגה החלה "לרוץ", "ריגולטו" היתה להצלחה אדירה בכל רחבי העולם. ההפקה עתירת החיים והצבע של דויד מקוויקר הוצגה בבית האופרה המלכותי לראשונה ב 2001. התלבושות של טאניה מקאלין ועיצוב הבמה העוצמתי והמרשים של מייקל וייל מספקים מסגרת מרגשת להצגה שנבנית מאהבה, מבגידה ומנקמה אפלה.


מנצח - ג'והן אליוט גרדינר
במאי - דאויד מקויקר
עיצוב תפאורה - מייקל וייל
עיצוב תלבושות - טאניה מקאלין

דימיטרי פלאטניאס - ריגולטו
לוסי קרואו - גילדה
ויטוריו גריגולו - דוקס מנטואה
פבלו במש - מטאו בורסה
ג'יהון קים - רוזן צ'פרנו
סוזנה גספר - רוזנת צ'פרנו
מקהלת בית האופרה המלכותי
תזמורת בית האופרה המלכותי



שלכם,

יורם בר-סלע

תגובה 1:

  1. כמה מאכזב, פספסתי את ההקרנה וכל כך רציתי לראות את האופרה ועוד מקובנט גרדן...מקווה שיעשו פרוייקטים דומים לאופרות נוספות ואולי אף ישרדו אותן באתרי סרטים לצפייה ישירה לא בזמן אמת, למי שלא ראה לייב.

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן