25.3.2012

סיר לילה – תערוכת עיצוב תעשייתי ומדיה חזותית בשפד"ן


חשבתם פעם לאן זורמים המים מהאסלה שלנו בבית? ואיך אנשים מבלים את השהות שלהם בחדר השירותים? ואיך אנשים אחרים, פחות בני מזל, עושים את צרכיהם באזורי אסון, שבהם הבתים והתשתיות נהרסו? 

ביום א', 1 באפריל 2012, תיפתח באתר השפד"ן בראשון לציון מערב (סמוך לסופרלנד), תערוכת עיצוב, המתמקדת בנושאים הקשורים לעשיית הצרכים שלנו. התערוכה מתקיימת בשיתוף עם האקדמיה בצלאל, מכללת הדסה, המרכז האקדמי ויצו חיפה ומכון אבני. סטודנטים לעיצוב יציגו מעבודותיהם בתחום עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית וצורפות. כרזות, סרטונים, מוצרים לצריכה אישית, פתרונות אקולוגיים בתחום טיהור מים, אביזרים מעוצבים לחסכון במים ועוד עשרות מוצרים מפתיעים, בעלי זיקה חברתית עמוקה אך גם משעשעים ויעילים.





לדוגמה: מגזין תקשורתי לשירותים, המודפס על נייר טואלט.



מתקן משפחתי לטיהור מים באזורים מוכי אסון.




מטהר מים אישי.



ג'ריקן למשפחה במחנה פליטים. סרטון אוטופי על מציאות בה מים זורמים בלי סוף וישראל לא מתייבשת. ספר איורים לילדים על עולם הביוב שמתחתינו. מארז להכנת גינה אקולוגית אישית הניזונה ממים ממחוזרים. ואפילו, עיצוב ליין תכשיטים מחלקי מערכות ביוב ועוד.

ענת גל  קולקציית תכשיטים מחלקי ביוב

הפתיחה ב- 1 באפריל. התערוכה תהיה פתוחה לקהל במשך כל ימי חול המועד פסח. הכניסה חופשית!
שעות פתיחה – ימים א'-ה' – 10:00-19:00

יחד עם הביקור בתערוכה, ניתן לשלב סיור מרתק במרכז המבקרים של השפד"ן, בו מוצג מודל של מערכות הביוב הסבוכות - הצנרת והציוד החדשני הממוקמים ממש מתחתינו מבלי שאנחנו מודעים לכך.


מה זה מפעל השפד"ן ?
מפעל השפד"ן הוקם על ידי "איגודן לתשתיות איכות הסביבה" כדי לטהר את שפכי גוש דן, ולמחזר אותם להשקיה חקלאית בנגב. המים הממוחזרים מתאימים לכל סוגי הגידולים החקלאיים בארץ. אוכלוסיית גוש דן, המונה כשני מיליון וחצי תושבים נהנית כיום משירותי מחזור וטיהור המים של השפד"ן והחקלאות ניזונה מהמים הממוחזרים. מפעל השפד"ן, הוא מתקן טיהוא המים הגדול והחדשני ביותר במזרח התיכון.


שלכם,
יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן