12.3.2012

סינמפסט – חגיגה של קולנוע צרפתי בסינמטק הרצליה


אהבה, מתח וסרטי אמנות סוערים שרק הצרפתים יודעים לעשות
המיטב מפסטיבל הקולנוע הצרפתי ופסטיבל אפוס 3 – 25-31 במרץ 2012


יש אנשים שאוהבים להשתתף בפסטיבלי הקולנוע ולחוות את הראשוניות של צפייה בסרטים לא מוכרים, לפני שאלה עברו את מסנני הזמן והמבקרים. ויש כאלה שמעדיפים לחכות קצת, וראות את המובחרים, לאחר שקהל באי הפסטיבלים הצביעו ברגליהם ובחרו את ההטובים שבסרטים. אםאתם כמוני, משתדלים להקדיש את מעט הזמן הפנוי לסרטים המצויינים, פסטיבל סינמפסט הוא ההזדמנות. הוא יתקיים לראשונה בסינמטק הרצליה בתאריכים 25-31 במרץ 2012, ויציג הקרנות חד פעמיות ויוקרתיות של מיטב הסרטים מפסטיבל הקולנוע הצרפתי לשנת 2012 ומאפוס-3 – הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות. 

במסגרת הסינמפסט יוקרנו הסרטים הבאים: 
  • לילה אחד - על מפקד המשטרה שנאבק להיחלץ ממלכודת על רקע חיי הלילה של פריז.
  • עוף בשזיפים – מוזיקאי איראני שנקלע לדיכאון לאחר שכינורו נשבר וצולל אל חלומות שמחים ועצובים מילדותו החושפים בפניו את הסוד שערער את חייו.

  • אהבת נעורים – סיפור אהבה רבת תשוקה שנקטע בעודנו באיבו, ומה קורה כשהנאהבים נפגשים שוב באקראי לאחר שנים.

  • אמנות האהבה – עשר קומדיות אנושיות קצרות העוסקות בהסתבכויות רומנטיות.

  • מחוברים לחיים – קומדיה המתארת התפתחות חברות מרגשת ובלתי צפויה בין אריסטוקרט עשיר שעבר תאונה במצנח רחיפה לבין מטפל צעיר שהשתחרר זה עתה מהכלא. הסרט, המבוסס על סיפור אמיתי, מציג את תהליך ההתקרבות בין שני אנשים שמגיעים מעולמות כה רחוקים.  

 לחובבי אמנות ותרבות, מציע הפסטיבל את הסרטים הבאים:

טחנת הרוח והצלב - על פי הציור הפלמי "The Procession to Calvary" של פיטר ברויגל האב מן המאה ה-16, המתאר את דרכו האחרונה של ישו, תוך הדגשת דמויות המשנה שבציור ובעלילה. הסרט המעוצב לפרטי פרטים, פותח עבור הצופים את השער הסודי אל עמקי הציור הדו-מימדי. דרך הצגת 12 מתוך כ-500 הדמויות שבציור, מאפשר לנו הבמאי לחוות את המסע הדרמטי של ישו אל מותו הקרב, כשברקע, ניצבת טחנת הרוח המביטה דומם על ההתרחשויות.


ריגולטו של מנטובה - הפקת אופרה שצולמה ב"שידור חי". המדיום הקולנועי מוסיף לה עוצמה רבה, ביכולתו להתקרב אל נבכי העלילה ופני הזמרים. בימוי וירטואוזי של  Pierre Cavassilass ובניצוחו הדרמאטי של זובין מהטה. 



רוסטרופוביץ', הגאונות שבצ'לו - על נגן הצ'לו הצ'כי הנודע על רקע הפלישה הסובייטית ב- 1968.  מוזיקה נפלאה וסיפור חיים מרגש עד דמעות. 108 יצירות לצ'לו נכתבו במיוחד עבור מסטיסלב רוסטרופוביץ' ובהזמנתו, ביניהן יצירות מאת שוסטקוביץ', פרוקופייב ובנג'מין בריטן. הוא היה מורה קשוח, איש משפחה, חובב וודקה ולוחם למען זכויות האדם. ביום הפלישה הרוסית לצ'כוסלובקיה (1968) הוא בכה בעת שניגן את הקונצ'רטו לצ'לו של דבוז'ק הצ'כי. העדויות של אנשים שהיו אז באולם, מרגשות עד דמעות. (בצילום: רוסטרופוביץ' מנגן לרגלי חומת ברלין). 


מומלץ להזמין כרטיסים מראש בטל: 09-9565008 (להשאיר הודעה במשיבון). 
כתובת הסינמטק: פסז' סוקולוב 29 הרצליה. חניה חינם בחניונים הסמוכים.
תוכנית ההקרנות המלאה באתר הסינמטק: www.hcinema.org.il

שלכם

יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן