22.3.2012

אבחנה דקה | מרנטגן לצילום אמנותי | 24 שעות בחיי בית החולים


צילומים של פרופ' אלישע בר-מאיר באכסדרת תיאטרון ירושלים | אוצר: גיא עולמי

בעקבות שנים רבות של אבחון צילומי רנטגן והדמיות רפואיות במחלקת רדיולוגיה ומכון מ.א.ר במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, מפנה פרופ' אלישע בר-מאיר, מנהל המחלקה ומרצה בפקולטה לרפואה של הטכניון, את עינו החדה למבט על הצד האנושי של שגרת בית החולים, כפי שהוא משתקף מבעד לעדשת המצלמה.

התערוכה תוצג בתיאטרון ירושלים לאמנויות הבמה 23.4.2012 - 23.3.2012


בתערוכה "אבחנה דקה", יוצגו 24 תצלומים כמניין שעות היממה. סיפור מצולם ב- 24 פריימים בודדים המציג יממה אחת מיני רבות, כזרקור צר אלומה, החושף את המתרחש מאחורי הקלעים של בית החולים: עגלות נכים שספק השתחררו ממטופלים שהבריאו, ספק מחכות למטופלים הבאים. ידיים שלובות בין יאוש לתקווה. השעון שעל הקיר. מונה את הדקות והשניות שכל אחד רואה אחרת. עוד כמה דקות עד לניתוח. עד להתעוררותו של קרוב המשפחה. דקות מאז מותו של... ואולי עוד כמה דקות של תקווה, עד לסיום המשמרת. 

התצלומים, כולם בשחור לבן. ישירים ומאופיינים בתפיסת רגעים שהוקפאו במרחב המקום והזמן. מציגים שקט לא צפוי במקום סואן ורוחש בפעילות וטעון רגשות.



"צילומיו של פרופ' בר-מאיר משאירים את השאלות פתוחות לפרשנותו של הצופה שחווה אותן דרך חרדותיו, מצוקתו, ותקוותיו. עינו של בר-מאיר מלטפת בחמלה את החולים הפוכרים את כפות ידיהם, ספק בתפילה ספק בתחנון, ומכבד את הצוות המסור של מלאכים בלבן. הרופא הותיק שהתרגל לבחון את גופם של המטופלים דרך צידם הפנימי, מסתכל עכשיו על נפשם ורגשותיהם של באי בית החולים, דרך צידם החיצוני.



התערוכה תוצג בין התאריכים 23 במרץ-23 באפריל 2012, בתיאטרון ירושלים, רחוב מרכוס 20, ירושלים. שעות פעילות: א'-ה' 15:30 עד 21:30 ו' 12:00 עד 15:00. שבת, מצאת השבת ועד 21:30 ובנוסף, בעת מופעים.


פתיחה חגיגית | שישי 23.3.2012 בשעה 12:00


שלכם,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן