28.2.2012

כנס משחקי חשיבה 2012– מכון ויצמן

משחקים זה עסק רציני. אי אפשר להשאיר אותו רק בידי ילדים. פעם בשנה, במכון ויצמן, מתכנסים כל הפריקים של משחקי חשיבה ומשחקים בכיף. פה מותר הכל, ובלבד, שמאמצים את שריר המוח ונהנים. אפשר להשתטות וגם להעמיק בחקר האספקטים המתמטיים של משחקי חשיבה. מדענים, קוסמים, אנשי במה, מורים, מנהלים בכירים וסתם פריקים של משחקי חשיבה, מתכנסים לערב אחד, עוטים חיוך רציני על פניהם ומשחקים. באי הכנס משתתפים בהרצאות מעמיקות על תורת המשחקים, הסתברויות במשחקים השונים ונושאים אחרים שבמשולש בין מתמטיקה, יצירתיות ומשחק.

דנים ברצינות בפתרון הקוביה ההונגרית, טופולוגיה של טבעות מביוס, קסמים מתמטיים, חידות גפרורים, תשבצי HIDATO, אפליקציות לתכנון ממוחשב של דגמי אוריגמי, פרדוקסים גיאומטריים, חידות ובזאר ססגוני של ספרים, משחקי חשיבה, פאזלים ו"אגוזים", חדשים לפיצוח.


הרצאות, מופעים, חידות וספרים... ומעל לכל... משחקים, משחקים ומשחקים.


השנה יתקיים הכנס בגן המדע ע"ש צ'ארלס קלור ב- 31 במאי, 13:00-23:00. התכנית המלאה תפורסם בתחילת חודש מאי, אבל בינתיים זכיתי בכבוד לתת את הרצאת המליאה בערב האירוע. הנושא:

 קסמים בשדה הקרב?

הרצאה/מופע קסמים – על הלוגיקה של בניית אשליה והשימוש בה להשגת יעדים בתחומים מקצועיים שונים כגון: שיווק ומכירות, רפואה משלימה, הסוואה והונאה בשדה הקרב. מצפה לפגוש אתכם שם.



צוות מכון דוידסון לחינוך מדעי, קורא לכם להציע נושאים להרצאות והדגמות. לפרטים אנא עיינו בקול הקורא. לתוכנית הכנס – הקליקו כאן.

שלכם,

יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר -  הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן