8.1.2012

Imperfect Creatures – תערוכת ציורי דגים של מאיה בן דוד בבית קפה החשמל

"אני מורחת מעט דיו על הנייר ואז מסתכלת עליו ומנסה לזהות בו צורות (בדרך כלל אני מזהה דגים, שאני מאד אוהבת אותם ואת מהותם כיצורים חיים). אז אני משלימה את הציור בפרטי הפרטים המעבירים את מה שאני זיהיתי בצורה הראשונית". כך מתארת מאיה בן דוד את טכניקת הציור שלה, בפתיחת תערוכת הציורים שלה Imperfect creatures (יצורים לא-מושלמים) המוצגת בבית קפה החשמל ברחוב החשמל בתל-אביב.

בתערוכה מציגה מאיה 12 ציורים ועוד כמה עבודות נוספות שנוצרו בטכניקות שונות. הציורים של מאיה חינניים ועדינים. מאפשרים לראות ולחוש את הרכות והשקיפות של יצורי המים האהובים עליה. שווה לראות. ציורי הדגים הוצגו לראשונה באוקטובר 2010, בתערוכת Super Organizm של עבודות הסטודנטים לעיצוב תעשייתי באיינדהובן-הולנד.



מאיה-מעצבת תעשייתית בוגרת תואר ראשון בעיצוב ממכללת שנקר ותואר שני מהאקדמיה לעיצוב באיינדהובן-הולנד. לשאלתי לגבי השפעת הגומלין בין הציורים לעיצוב שלה היא אומרת: "טכניקת הציור שלי דומה מאד לתהליך העיצוב שלי. גם כשהמוצר שלי צריך לענות על דרישות פונקציונליות מדוייקות, אני מתחילה מצורה אבסטרקטית שנראית לי מתאימה ומנסה למצוא את הקשר בינה לבין הפונקציות הנדרשות. אני מתחיל ה מהכלל ואז עוברת ומטפלת בכל פרטי הפרטים". כך אומרת מאיה, שבפרויקט הגמר שלה באקדמיה שברה את החשיבה המקובלת על קומקום חשמלי. היא הצליחה להמציא צורה חדשה לאחיזת הקומקום ומילוי המים וגם פיית שפיכה מהפכנית המייצרת זרם מים אחיד ללא טפטופים על דופן הקומקום. בפרוייקט אחר יצרה תחבושות שמספרות סיפור. דמויות בולטות בשולי התחבושת מצטרפות יחד בהתאם לעובי החבישה ועובי הגבה הנחבשת ומייצרות סיפור אישי לכל ילד פצוע. מי לא היה רוצה פצע קטן, אם מטפלים בו בכזו תחבושת? העיסוק המתמיד בבחינת צורות ויישומן במוצרים שונים, מביאה את מאיה לחדש וליצור פתרונות אנושיים ואסתטיים.


תערוכת הציורים תהיה פתוחה עד סוף ינואר 2012. בית קפה החשמל, המהווה חלק ממתחם "גן החשמל" שהפך בשנים האחרונות לאזור של חנויות עיצוב ו"פיוז'ן" אורבני תוסס. רחוב החשמל 12 תל-אביב... עם קפה טוב ואווירה תל-אביבית נעימה.


שלכם,
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן