27.1.2012

פסטיבל בינלאומי לציורי מדרכות בתלת מימד - רמת השרון- אירועי קיץ 2012 לבילוי עם הילדים

יש, מקום פנוי בחניון. הייתם מוכנים להחנות את הרכב שלכם מעל לציור הזה? המדרכות ברמת השרון כנראה תתפוצצנה מצחוק למראה אנשים העוקפים בזהירות מצוקי ענק, בורות מפחידים, קניונים תלולים ומפלי מים... על מדרכות רמת השרון. 

הפסטיבל הבינלאומי לציורי רחוב ואמנות חוצות

בתאריכים 11-13 ביולי 2012, לכבוד חגיגות ה-90, יתקיים ברמת השרון הפסטיבל הבינלאומי לציורי מדרכות ואמנות חוצות. עירית רמת השרון הזמינה אמנים ויוצרים להציע את יצירותיהם לפסטיבל. ציורי מדרכות וקירות, ציורי גוף, קריקטורות ואמנויות פלסטיות  המתאימות לפורמט רחוב. בין יוצרי ציורי הרחוב התלת מימדיים, יהיו חברי קבוצת We Talk Chalk המשתתפת בפרוייקטים קהילתיים ופרסומיים בכל העולם. אמני חברת We Talk Chalk יקיימו סדנאות להכשרת אמנים ישראליים, שימשיכו בעתיד את מסורת אמנות ציורי הרחוב התלת מימדיים היוצרת אשליות אופטיות מדהימות, בעידודה של עיריית רמת השרון. לצד ציורי הרחוב, יתקיימו מופעים שונים כגון: מופע חדש של ריטה בככר העיר, התזמורת הסימפונית של רמת השרון בליווי להקת אומגומה, הרכבי מוסיקה מבית ספר רימון

ובינתיים, איך יוצרים אשליה אורבנית תלת-מימדית?

המעצבים והאדריכלים שבין קוראי הבלוג, בודאי יודעים מה כרוך בביצוע הדמיה תלת-מימדית איכותית של מוצר או מבנה. אז תארו לעצמכם מה צריך כדי לחשוב על שינוי טוטאלי של תפיסת החלל העירוני וציור פנטזיות שיכולות לצוץ בסביבה העירונית, רק אם נוצרו בדמיונו של צייר מוכשר. כדי ליצור את האשליה, החזון האמנותי הופך קודם לציור מעוות לחלוטין, שרק מנקודת מבט אחת (שהוגדרה ע"י הצייר) יוצר אשליה אופטית מדהימה. והמפגש עם העוברים והשבים ברחוב, יוצר אשליות מדהימות עוד יותר, כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, של יצירת מצעד חיילי ה"טרה קוטה" של LEGO.


הדמיון פורץ מתוך המציאות

נדמה לי שאין צורך בהרבה מילים. אמני הרחוב כבר חשבו על הכל. תמונות מיתולוגיות פורצות מתוך האדמה, רעידות אדמה סודקות את הכביש ויוצרות מצוקים מסוכנים. נהרות שוצפים מציפים את הרחובות ומפלי מים ענקיים נוצרים בין בתיה של שכונה קטנה ושקטה. דמויות מאגדות ילדים מושיטות לכם יד מתוך המדרכה... וכמובן, מוצרים מסחריים משכנעים לחלוטין, מונחים באמצע הרחוב, כאילו מחכים שמישהו כבר יחטוף אותם מתוך הנוף העירוני.





אמנות ציורי הרחוב הגיעה גם לירושלים

כן, אמני רחוב ישראליים עברו השתלמות בצרפת, ויחד עם מוריהם, יצרו ציורי קיר מדהימים ברחבי ירושלים. הציורים משנים את תפיסת החלל והמראה הארכיטקטוני של הבניינים, ומוסיפים עניין רב לסביבה בה הם נמצאים. האיורים מחליפים קירות פח מכוערים שכיערו את הסביבה במשך עשרות שנים, באטרקציה שקשה להסיר ממנה את העיניים. שוק איכרים מסורתי על בניין ישן בשולי מחנה יהודה, תולדות התחבורה בירושלים בצומת יפו והמלך ג'ורג', משחקי ילדים במדרחוב בן יהודה, שוק ימי הביניים בכניסה לקארדו שברובע היהודי ועוד. לכתבה על ציורי הקיר בירושלים - הקליקו כאן.

אספתי פה ממיטב האשליות העירוניות. להנאתכם. לצערי, תמונות אלה מוטמעות בפינות נסתרות של האינטרנט, כמעט ללא איזכור של היוצרים. אז אם אתם במקרה מצליחים לגלות מי היוצר של אחד מהציורים, אודה אם תציינו זאת בתגובות לכתבה. מגיע להם.


ואם אתם מחפשים איך לבלות את חופשת הקיץ עם הילדים, למה שלא תתחילו כבר השבוע בפסטיבל הבינלאומי השלישי של פסלים חיים ברחובות? ובאוגוסט בעפיפוניאדה ה-27 במוזיאון ישראל?

שלכם,

יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

2 תגובות:

  1. מדהים ! הבנתי שגם המעצבת הישראלית הדס איצקוביץ הולכת להציג שם, ראיתי עד היום רק באימיליי שרשרת עבודות מדהימות, והפעם אגיע לראות עם המשפחה

    השבמחק
    תשובות
    1. ראיתי את היצירות של האומנית הדס איצקוביץ' , בחיפה היה עץ אשוח מבקבוקים ממוחזרים = מ ד ה י ם!!
      ובפתח תקווה כדור הארץ מבקבוקים ממוחזרים,
      אלך להנות גם ברמת השרון,
      ישר כוח

      מחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן