10.12.2011

גלגלים של תקווה בדרום - 10 בדצמבר 2011

תרבות, ספורט ועזרה לקהילה
זו השנה השנייה שמסע האופניים השנתי "גלגלים של תקווה" של עמותת אתגרים יוצא לדרך באיזור הדרום. האירוע התקיים היום בבוקר בהשתתפות אלפי רוכבי אופניים שהגיעו מכל רחבי הארץ, כדי להנות מרכיבה באיזור היפה של שמורת פורה, מצפון לצומת בית קמה, ולתרום לקידום פעילות העמותה. כל הכנסות המסע מדמי ההשתתפות וגיוס חסויות, מיועדות להרחבת הפעילויות עבור ילדים ובני נוער באזור הדרום.


מסע האופניים החל בצומת בית קמה. הרוכבים נסעו צפונה לשמורת פורה, ושם במסלול של כ- 25 ק"מ, באזור הגבעות שממערב לכביש באר-שבע. מזג האוויר האידיאלי, אפשר רכיבה נעימה. המסע היה מתוכנן להתקיים ב- 19 בנובמבר, אך נדחה עקב הגשמים החזקים באותו יום.
הרכיבה באזור החורשות, שבימים אלה טובלות כולן בעשב ירוק רענן, היתה חוויה נעימה ומרגשת. כך גם המפגש עם זוגות של רוכבים רואים ועיוורים, נכים באופני יד, משפחות עם ילדים ועוד. מחמם את הלב לראות כיצד בעלי המוגבלויות משתלבים בפעילות הספורטיבית, כאשר היכולת הפיזית והמעורבות החברתית שלהם מתגברות על המוגבלות.

עמותת אתגרים
העמותה, שהוקמה בשנת 1995 ע"י נכי צה"ל, מפעילה ילדים, נערים ומבוגרים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות, בפעילויות ספורט אתגרי. עד היום, מפעילה העמודה קבוצות ב- 20 ענפי ספורט כגון: רכיבה על אופניים, ריצה, סקי, שיט, צלילה ועוד. במסגרת הפעילויות של רכיבה על אופניים, מקיימת העמותה קבוצות רכיבה עבור אוכלוסיות שונות. נכים ברגליהם, רוכבים על אופני יד. קבוצות של רוכבים עיוורים על אופני "טנדם" זוגיים, מלווים ע"י מתנדבים. לאחרונה, הקימה העמותה קבוצה של בני נוער אוטיסטים שגם הם רוכבים על אופני טנדם בעזרת מתנדבים. היום משתתפים בפעילויות העמותה כ- 4,500 ילדים ובני נוער ו- 700 מבוגרים.

לצורך הרחבת הפעילויות, זקוקה העמותה לתרומות ולמתנדבים שישתלבו בתחומי הפעילות השונים. למעוניינים, פרטים באתר אתגרים.
שלכם,
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן