3.11.2011

שרים לשלום - מקהלת שיראנא במסעדת אבו אלעבד ביפו

ביום א' 6 בנובמבר 2011, תופיע המקהלה הערבית-יהודית שיראנא במסעדת אבו אלעבד ביפו, שפותחת מחדש את שעריה. המסעדה הוצתה ע"י אלמונים בלילה שבין 30 ל- 31 באוקטובר ועל קירותיה רוססו בצבע כתובות נאצה. לאור גילויי הגזענות המתרבים בארץ, וביפו בפרט - החליט המרכז הקהילתי הערבי יהודי ביפו לצאת בפעולות תגמול אנטי גזעניות וחיוביות במקומות הפגועים. מקהלת הנשים "שיראנא" והמרכז הערבי יהודי ביפו יוצאים נגד כל גילוי גזענות או הסתה, ומעודדים תמיכה וחיזוק הקשר, ההיכרות וההבנה בין האזרחים תושבי העיר יפו.


מסעדת אבו אלעבד – משנת 1949
מסעדת אבו אלעבד ברח' יפת 92 ביפו קיימת מאז שנת 1949, ומתמחה בבישול פלסטיני-לבנוני.

למסעדה המוני לקוחות נאמנים - נוצרים, יהודים ומוסלמים.


מקהלת שיראנא
מקהלת הנשים "שיראנא" היא אחת ממקהלות הנשים הייחודיות בארץ. זמרות המקהלה, נשים מוסלמיות, נוצריות ויהודיות, מופיעות ברפרטואר מעורב, מ"חד גדיא" ועד "אעטיני אלנאי", בערבית, עברית, אנגלית וגרוזינית. אחד השיאים האמנותיים במופע, הוא שיר שנכתב על בסיס מתכונים לחצילים כבושים של שני העמים.
"מניסיוני במוזיקה בכלל ושירה בפרט, אין דבר שיותר מחבר ויוצר קשר בין אנשים מאשר לעשות מוזיקה ביחד", אומרת מיקה דני, מנצחת המקהלה. "עוד לפני שמתחילים לדבר. לפני כמה שנים עברתי לגור ביפו, וכשהרגשתי שאני לא מצליחה להשפיע בדרכים המקובלות על כל הנושא של ערבים יהודים וכל מה שקורה פה, הגעתי למסקנה שהדרך הכי טובה להשפיע זה לעשות את מה שאני יודעת לעשות, וחשבתי שקבוצה כזו של נשים יכולה להיות מקום שאפשר ליצור בו דיאלוג אינטימי, וזה מה שאכן קרה".
אז בין אם אתם רוצים למחות יחד נגד גזענות ביפו, או אוהבים שירת מקהלה... או רוצים ללמוד מתכונים מוזיקליים להכנת חצילים כבושים, בואו למופע.
שלכם,
יורם בר-סלע
לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן


בתאריך 19/11/11, כחלק מפעילויות המרכז, ובמסגרת אירועי יום הסובלנות הבינלאומי, חוגגים יחד ביפו את פסטיבל הסובלנות "וואחד יום". הפסטיבל ייפתח בתהלוכה ססגונית, רב תרבותית והמונית ברחובות יפו, ויימשך בגינת המרכז בהפנינג פעילויות לכל המשפחה. גם באירוע זה, כל המזון שיימכר יהיה תחת חסות מסעדת אבו אלעבד. לאירוע הפסטיבל בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן