26.10.2011

פצ'ה קוצ'ה נייט מס' 12 – 8 בנובמבר 2011


הרצאות בזק על רובוטיקה, טיפוגרפיה, מוזיקה, אנימציה, אוריגמי ועוד

הרעיון היפני שנותן במה למרצים מרתקים מכל תחומי היצירה, ממשיך לתפוס גובה. כדי לענות על העניין הרב, ייערך הכנס בשני סבבים בשעה 19:30 ו- 22:15. מארגני הכנס מעריכים שיגיעו כ- 4,000 איש. זהו מספר שיא של משתתפים בכל ערבי פצ'ה קוצ'ה, הנערכים ב- 450 ערים בעולם כגון: ניו יורק, ברלין, דלהי, דאר אל סאלם (טאנזניה אפריקה) ואפילו קאבול שבאפגניסטן הצטרפה לחגיגת הפצ'ה.

מה זה פצ'ה קוצ'ה?
פורמט שנולד ביפן לפני שמונה שנים ויובא לארץ על ידי ענת ספרן לפני כארבע שנים. בכל ערב של הפצ'ה קוצ'ה מציגים כתשעה אמנים מדיסיפלינות יצירה שונות. רקדנים, מאיירים, אנימטורים, אנשי הגות, ארכיטקטים, צלמים ויוצרים אחרים, נפגשים על במה אחת כאשר כל אחד מהם נדרש לפעול בתוך הפורמט הקשיח: עומדות לרשותו רק שש דקות וארבעים שניות להעברת תפיסת עולמו היצירתית.

לאורך השנים הופיעו בפצ'ה קוצ'ה אמנים בכירים ומובילים (מיכל רובנר, אלכס ליבק, אוהד נהרין...) לצד אמנים בתחילת דרכם. בעולם של פצ'ה קוצ'ה כולם שווים ולכולם יש אותן שש דקות וארבעים שניות, ומדהים לראות שבזמן הזה ניתן להעביר נושא מורכב בצורה ממצה ואטרקטיבית. בערב פצ'ה קוצ'ה אין זמן להשתעמם. הכל קצבי וסוחף.

תכנית הערב:
ד"ר גיא הופמן - מבכירי הרובוטיקאים בעולם, בוגר MIT, יציג את תפיסת העולם העתידית שלו לגבי רובוטיקה – רובוטים שיודעים לנוע כמו יצור אנושי... וגם לטעות, לאלתר ולשאול שאלות. ד"ר הופמן ידגים כיצד הוא תכנן רובוט שיכול לאלתר נגינה מוסיקלית. עבודתו של ד"ר הופמן משלבת בין מומחיותו באנימציה וברובוטיקה.



יריב בש- יציג פרוייקט ישראלי שהוגש לתחרות lunar x-prize של גוגל אלקטרוניקס – תחרות עולמית נושאת פרסים שמטרתה לשגר, להנחית ולכוון רכב לא מאויש על פני הירח ולשדר חזרה לכדור הארץ תמונות וסרטונים. הפרס: 20 מיליון דולר. פרוייקט SpaceIL הישראלי, שהחל כשנתיים אחרי הפרוייקטים המתחרים בעולם, נמצא כבר בדרך למעלה. בתכנית: חשיפה ראשונה וקול קורא למעצבים לקחת חלק בפרויקט.
www.spaceil.com/dev

יאנק יונטף – אלוף הטיפוגרפיה העברית... שנולד דווקא במולדבה. את ההיכרות הראשונה שלו עם האות העברית הוא עשה דרך מצבות בבתי קברות בעיר הולדתו. יאנק ייקח אותנו למסע המערבב חיים, מוות ופונטים בשלל צבעים וצורות.
www.fontef.com



אסי חיים "המורדים" – כבר שנים מסתובב העיתונאי/צלם ברחובות ישראל ומנציח פיסות מציאות קמעונאיות שלא נכנעות להשתלטות של רשתות השיווק הגדולות, רגע לפני שהן הופכות להיסטוריה. חנויות, קיוסקים ומוכרנים שהולכים ונעלמים מהנוף המקומי. hamordim.wordpress.com




פילהרמונית רחוב- ZE.ZE מגבשת בימים אלה קבוצה של נגני רחוב שתופיע בחודש ינואר הקרוב בקונצרט מיוחד, בהשתתפותם של ברי סחרוף, אהוד בנאי, קרולינה ואחרים. חשיפה ראשונה של הפרויקט בהרכב של ארבעה נגנים, בקטע שנכתב במיוחד לפצ'ה קוצ'ה.

תומר אשד- אנימטור עטור פרסים, שסרטו "Our Wonderful Nature" הוצג ביותר מ- 140 פסטיבלים ברחבי העולם וזכה בפרס הראשון בתחרות Aniboom 2008, יציג בהקרנת בכורה עולמית את הסרט love parade- המגולל את קורותיו של פלמינגו ורוד, היחיד מבין כל להקתו שאינו גיי.




ניר ביטון – יצירה מוזיקאלית הכתובה ב"תיווי גראפי". ניר שייך לז'אנר של יוצרים המבקש לשחרר את המוסיקאי מהמקום המסורתי של "נגינת תווים" ולוקח אותו אל מחוזות אבסטרקטיים, פתוחים וחופשיים יותר. ניר יציג סדרה עוצרת נשימה ביופייה של "הצעות נגינה". לא הבנתם? בואו לשמוע.

גבריאלה ברוך- סגנון איור עדין ועולם דימויים השופע, מכניסים את היצירה של גבריאלה, בוגרת טרייה של בצלאל, עמוק אל תוך הלב. גבריאלה, חיה בפריז וכבר איירה פרויקטים למגזינים חשובים בעולם. היא תגיע במיוחד לתל אביב ותציג שש דקות וארבעים שניות של פיוט איורי.
gabriellabarouch.carbonmade.com

אילן גריבי- פעם, בעבר, אילן היה איש צבא די בכיר. היום, לאחר שהבין את הייעוד האמיתי שלו, אילן הוא אמן אוריגמי מוכר ומוערך. מסלול חייו מחבר בקו ישר את בה"ד אחד עם תערוכות עיצוב נחשבות במילאנו. בפצ'ה קוצ'ה הוא יראה שלל דוגמאות קיפול מאלפות ומתוך השרוול ישלוף הפתעה אחת גדולה.

הקדמה ויזואלית – מורן אביב, בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי, תעלה מיצג של "תאונת שרשרת" – שתי ידיים, שתי שרשראות, לוח שחור אחד וכישרון כביר לתנועה, יחד עם יכולת לספר סיפור הולידו את המופע הייחודי.




הקדמה מוסיקלית – מוחמד ג'באלי – איש תרבות, משורר, פעיל חברתי ודיג'יי משובח יביא לנו את ניחוחות האביב הערבי בסט ייחודי לפצ'ה קוצ'ה.

8 בנובמבר 2011. האנגר 11 בנמל תל-אביב. כרטיסים במחיר 20 ש"ח בלבד ניתן לרכוש בתאריך 2.1.2011 החל מהשעה 12:00 בארבעת סניפי לאב איט בתל אביב (ברזילי 1, נחלת בנימין 3, דיזינגוף 232, נמל יפו, מחסן 1), בסניף האוזן השלישית (קינג ג'ורג' 48) וכמובן דרך אתר האינטרנט www.pechakuchatlv.com

אוצרים ומנחים – ענת ספרן ואיתי מאוטנר
הפקה ושותפות רעיונית וכספית – "פאזה" הפקות

שלכם
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן