17.9.2011

זהירות, זיקית בגן


עירית חולון חונכת עוד גן סיפורים קסום לבילוי עם הילדים

"...אני זיקית שחיה בגינה ועוקבת אחריכם זה למעלה משנה..." אומרת הזיקית המדברת ליותם ותובל שפוגשים אותה בחצר של סבא וסבתא. והחל מיום ראשון, 18 בספטמבר בשעה 17:00, תוכלו כולכם לבוא ולראות את הזיקית הזאת, והיא תלמד גם אתכם על בעלי החיים שבסביבת הבית. עירית חולון חונכת גן סיפור חדש (ה-35 במספרו) שהוקם על בסיס ספרו של אליעזר ויסהוף – הזיקית. הגן הפיסולי החדש הוקם בגן השומרון-גן ציבורי ותיק, בדיוק מאחורי תיאטרון חולון.

עד היום, פנתה העיריה לאמן וביקשה ממנו לעצב גן פיסולי בהשראת ספר ילדים מוכר. הפעם, מאחר שהסופר הוא גם פסל מפורסם וגם אייר את ספרו, הוא יצר בעצמו את הפסלים בגן, והם ססגוניים ומשעשעים, כמו האיורים שבספר. עיצוב הגן כולל 5 פסלים, כמה ספסלים מעוצבים וקיר מאוייר. אתם מוזמנים לטייל בגן, ליהנות מהפסלים הצבעוניים, לקרוא לילדים את הסיפור מתוך דפי הספר המשולבים בגן וליהנות. רק היזהרו מלשונה הארוכה של הזיקית...


אליעזר ויסהוף נולד בירושלים בשנת 1936. הוא גדל בשכונת מחנה יהודה שבהשראתה יצר ציורים ופסלים. בשנת 1954, כבן 16, החל את לימודיו בבצלאל וסיים כסטודנט מצטיין בשנת 1958. במשך שנות יצירתו, עסק בפיסול מונומנטאלי, ציור, פיסול אמנותי, עיצוב בולים ומדליות ומה לא. אחת מיצירותיו המפורסמות: אנדרטת "התאומים" בעמק הארזים, לזכרם של הנספים בנפילת מגדלי התאומים בניו-יורק.


פרוייקט גני הסיפורים בחולון החל לפני כשבע שנים ונכללים בו סיפורים קלסיים כגון: דירה להשכיר, דודי שמחה, הנסיך הקטן, המפוזר מכפר אזר, הכינה נחמה, איתמר מטייל על קירות ועוד רבים אחרים. בחודש יולי 2011, חנכה עירית חולון את גן "סיפור מהלב" שהוקם על מנת להרחיב את התודעה לתרומת איברים בקרב ילדים.


כתבות נוספות על גני הסיפורים בחולון:


שלכם,

יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן