20.8.2011

פרוייקט פיסולי ייחודי של Theo Jensen

אם יום אחד, תלכו על חוף הים ותתקלו ביצורים מכאניים ענקיים המשוטטים בעצמם על החוף, אל תיבהלו. אלה יצורים ידידותיים, כנראה צאצאיו של Theo Jensen, מהנדס הולנדי העוסק בפיסול קינטי. מזה שנים הוא מפתח את היצורים הקינטיים שהולכים ומשתכללים בין ידיו הזריזות.

בחודש פברואר השנה, כתבתי בבלוג על שלושה אמני פיסול קינטי: Theo Jensen, Reuben Margolin, ו- Arthur ganson. האמנים מייצגים זרמים שונים בתחום של יצירה קינטית.

היום, נתקלתי בראיון עם Theo Jensen בתכנית של BBC ONE וחשבתי שקוראים רבים ימצאו בו עניין. Jensen בונה יצורים מכאניים הבנויים מצינורות PVC. על פי החזון שלו, היצורים העתידיים יוכלו לחיות ולנוע בעצמם על חוף הים, כשהם מונעים ע"י הרוח ומשנים את כיוון התנועה שלהם עם הגיעם אל אזורי חול שוקעניים או אל המים.

בתחילת הדרך, לאחר פיתוח מנגנוני ה"הליכה" המורכבים, היה Jensen צריך להניע את היצורים בכוחות עצמו. היום, הם כבר יודעים לנוע בכוחות עצמם... ומי יודע, אולי בסופו של דבר הם גם יוכלו לשאת את יוצרם בחול הים... או אולי אפילו לשחק במטקות?

אני בטוח שלקראת שנת הלימודים הקרבה, סטודנטים רבים לעיצוב והנדסה ישמחו לשאוב השראה מהיצורים האלה, לקראת פרויקטים שידרשו לפתח באקדמיה.



להנאתכם.
יורם בר-סלע

לפרטים על כותב המאמר - הקליקו כאן

תגובה 1:

  1. מקסים, תודה, אני מעביר את זה הלאה
    משהלה

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן