19.7.2011

אגדות בחול - פעילויות ואטרקציות לילדים בקיץ

אגדות בחול – חגיגה של פיסול בחול במוזיאון ארץ ישראל

זוכרים את הארמונות והחלומות שהיינו בונים על חוף הים בילדותנו? צוות הפסלים של האקדמיה הבינלאומית לפיסול בחול מהאג- ארגון הולנדי המקיים בכל העולם אירועים ציבוריים ועסקיים של פיסול בחול, הפך את משחק הילדות לאמנות ומביא אותה לישראל בפסטיבל ענק. כבר שבועיים עובד הצוות בחצר מוזיאון ארץ ישראל על הקמת ארץ אגדות שכולה מחול. (לשם הדיוק, 700!!! טון חול שהובאו במיוחד להפנינג של פיסול מהיר).

גוליבר בארץ הגמדים - צילום: שירה בר-סלע

בפסטיבל אגדות בחול שייערך במוזיאון בין התאריכים 1 ביולי עד 26 באוגוסט 2013, יוצגו כ- 20 פסלי חול ענקיים המציגים סצנות מוכרות ואהובות מהתנ"ך ומאגדות הילדים ביניהם: הנסיך הקטן, טרזן, פטר והזאב, שלושת המוסקטרים, האביר והדרקון, צ'בורשקה, עליזה בארץ הפלאות ומדינת הגמדים. מסיפורי התנ"ך: שמשון הגיבור, שלמה המלך ומלכת שבא, יונה בבטן הלוויתן, חציית ים-סוף ודוד וגולית. והשנה, לראשונה יתווסף מיצב ובו גיבורי העל של MARVEL: הענק הירוק, איירון-מן, ספיידרמן , ת'ור וקפטן אמריקה! 

בת הים הקטנה - צילום: ליאוניד פדרול

"אני מפסלת גם בשלג וקרח, אבל אוהבת במיוחד את הפיסול בחול. הוא מהיר ואפשר לטעות ולתקן כל מה שרוצים" אומרת הלנה באנגרט מאנגליה, שעברה השתלמויות באקדמיה לפיסול בחול ועובדת בפרויקטים של הארגון. את יו-האנג טאן מסינגפור מצאתי כשהוא מלטש בעדינות רבה את הפרטים של פסל ענק. לדבריו, "בניית פסל שלם, על כל פרטיו אורכת כ-6 ימים".


התערוכה תהיה פתוחה רק בשעות הערב, כדי לאפשר למבקרים הנאה מהתאורה האמנותית המדגישה את פרטי הפסלים. האמנים מחו"ל נוסעים הביתה עם סיום הבניה, אבל שני אמנים ישראלים ידגימו במשך כל התערוכה כיצד מתבצע הפיסול בחול. יש בתערוכה אטרקציה לכל גיל. המבוגרים נהנים מהפסלים עשירי הפרטים והרעיונות והילדים הקטנים רצים לארגז החול הענק ומפסלים בעצמם בחול. בארגז החול נמצאים כל הזמן אמנים שמדריכים את הילדים ביצירה. כמו כן, יש כמה פסלי פורטרט שהכינו האמנים והילדים יכולים "לשפץ" כיד הדמיון הטובה עליהם.

ילדים מפסלים בארגז החול היצירתי - צילום: שירה בר-סלע

הצעתי לערוך הפנינג של הריסת הפסלים עם תום התערוכה. יכול להיות כיף, לא? אבל המוזיאון כנראה יעדיף שטרקטורים יזכו בתענוג הזה ויפנו את החול חזרה למשאיות. בסופו של דבר, המוזיאון צריך לחזור במהירות למצבו הרגיל. אגדות בחול הינה תערוכה יוצאת דופן המתקיימת בחסות שגרירות הולנד. זו הפעם השניה שרעיון הפיסול בחול "עולה ארצה". הצילומים בכתבה צולמו באירוע שהתקיים במוזיאון ארץ ישראל לפני שנתיים. כדאי לקפוץ על ההזדמנות  ולבוא עם הילדים. זה כיף לכולם.

שלכם, יורם בר-סלע

2 תגובות:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן