1.6.2011

דיאלוג בחשיכה - גורי אלפי ורועי לוי - צוחקים בחושך



פתיחת אירועי "בלינד דיי" - יום הזדהות עם קהילת העיוורים ולקויי הראיה בישראל

5 ביוני 2011, 21:00





מי שכבר ביקר באתר "דיאלוג בחשיכה" במוזיאון הילדים בחולון, יודע שהביקור מהווה חוויה יוצאת דופן, המהולה בהתרגשות, חששות וגילויים. הקהל עובר מסלול הליכה שלאורכו אירועים שונים, ומפגש עם חומרים וטקסטורות שונות. טיול בגשם ובשמש, שיט בסירה, טיול בגינה (כשהממטרות פועלות), חציית צומת סואנת... והכול בחשיכה מוחלטת. בחושך המוחלט, מבינים המשתתפים את לקויי הראיה, וגם את עוצמתם של החושים האחרים שבד"כ נדחקים לצד הראיה. הם נעים, שומעים, חשים, מריחים, חושבים, מרגישים ומדמיינים בעוצמות שלא זכו לחוות קודם... ולמרות זאת, נראה שהמדריך העיוור המנחה את הסיור, הוא זה ש"רואה" הכי טוב בסביבה זו.

גורי אלפי ורועי לוי

לסיום, מגיעים המשתתפים למזנון שבו הם יכולים לקנות משקאות ומיני חטיפים... לשלם ולקבל עודף. תוך כדי שתייה ואכילה, משוחחים ולומדים יותר על החוויה שעוברים העיוורים ועל הציפיות שלהם מהציבור. "אני ממש לא צריך שמישהו יתפוס אותי ברחוב ויעזור לי לעבור במעבר החצייה" אומר המדריך ומוסיף: "בודאי לא כשאני לא מתכוון לחצות את הכביש".

עד היום, ביקרו ב"דיאלוג בחשכה" כ-500,000 איש. מבין 17 אתרי "דיאלוג בחשיכה" בעולם, זוכה האתר בחולון למספר הביקורים הגדול ביותר. אין על הישראלים.


הפעם, יאירו גורי אלפי ורועי לוי את החשכה והמבוכה במופע סטנד-אפ התנדבותי שיתקיים במסלול "דיאלוג בחשיכה". מאחורי היוזמה ליום ההזדהות והמופע, עומדת קבוצת "חושבים בצבע" בשיתוף ארגוני העיוורים בישראל.

במהלך יום ה-Blind Day יתקיימו ברחבי הארץ מספר אירועים מרכזיים בעלי אופי הסברתי וחווייתי, תחת הסיסמה: "תעצמו עיניים – ותראו". יום ההזדהות אינו יום התרמה והוא אינו בא לעורר רגשות חמלה או נזקקות. להיפך, הוא בא לשים קץ למיתוס המסכן שדבק באדם העיוור ולהציגו כאחד האדם, בעל כישרונות ויכולת תרומה לחברה.

למופע של גורי אלפי ורועי לוי יש להזמין מקומות מראש בטל' 03-6503005 או בדוא"ל zvia@childrensmuseum.org.il

אלה שעדיין לא "ראו" את דיאלוג בחשכה, חייבים. ואלה שלא היו בהופעה של גורי אלפי ורועי לוי, אל תחמיצו.

שלכם,

יורם בר-סלע



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן