4.5.2011

החיים ביום אחד - סרט הפתיחה של פסטיבל דוקאביב



החיים ביום אחד - Life In one day
פסטיבל דוקאביב – סינמטק תל אביב

23 ביולי 2010. כמעט חצות. הירח מלא באמצע השמיים. רגע לפני תחילת הסרט. זוג צעירים מאוהבים ושתויים מתפקעים מצחוק ומנסים לברר מה התאריך היום. הבחור מביט באייפון שלו ואומר "24 ביולי 2010". כך מתחיל הסרט.
אישה תימהונית מסתובבת ברחוב ומכריזה שתמיד היא ערה בין 3-4 לפנות בוקר, כי ידוע שזו שעת הקשר בין העולם הזה לעולם הבא. אמא מרדימה את התינוק שלה ומספרת כמה הוא מקסים. אבא במקום אחר מנסה להרדים את התינוק שלו.
בוקר. השמש זורחת בכמה ארצות. כל העולם מתעורר. הורים מעירים את הילדים ותינוקות מעירים את ההורים. כולם ממהרים להכין ארוחת בוקר. שמן נשפך למחבת. ביצים נשברות ומטוגנות. קורנפלייקס נשפכים לקערות... והממהרים, מתלבשים במהירות ורצים לעבודה. בלי לאכול.




190 צלמים ובמאים יצרו את הסרט הזה. לקריאת מפיקי הסרט, המפיק-רידלי סקוט, הבמאי-קווין מקדונלד ואתר You-tube, נענו אלפי אנשים בעולם ותיעדו את מעשיהם ב- 24 ביולי 2010. חלקם צילמו את שגרת יומם וחלקם התמקדו בנושאים החשובים ביותר בחייהם. חלק הציגו חיים עמוסים ומלאים עניין והתרגשות וחלק בכו על שאין להם שום עניין בחיים האפורים (וצילמו את עצמם בשחור לבן). על פי בקשת הצוות, ענו המצולמים על כמה שאלות פשוטות כגון: מה יש לך עכשיו בכיס או בתיק? כמה כסף יש לך כרגע? מה אתם הכי אוהבים בחיים? ממה אתם הכי מפחדים?..

85,000 סרטוני גולשים הועלו לרשת ב-197 מדינות
4,500 שעות קוטלגו על פי הנושא, הזמן, צבעוניות, קצב...

מתוך כל החומר האינסופי, נערך סרט תיעודי באורך מלא, המציג את מה שקרה בפינות שונות בעולם באותו יום. הסרט מאיר תרבויות שונות ושוקק קצבי חיים מגוונים. סיפורי חיים צבעוניים מול רגעים פשוטים של שיגרה. קטעי צילום מדהימים לצד צילומי חובבים באיכות נמוכה. מוסיקה עממית נהדרת מלווה בטבעיות את התמונות והסיפורים המשובצים יחד בכישרון ורגישות לקולאז' אנושי מדהים ונוגע.

צילום נדיר של "זוהר הצפון", צנחנית חפשית מצולמת מזוויות עוצרות נשימה. רוכב אופניים מקוריאה, מקיף את העולם על אופניו כבר 9 שנים, עבר 190 מדינות ועדין ממשיך בדרכו, ילדה מקסימה מטפסת לראש פירמידה של אנשים. משפחה נאבקת בכוחות משותפים במחלת הסרטן שבה חלתה האם, בחור שהחליט לספר לסבתו על יציאתו מהארון, מעל מסך הקולנוע... "סבתא, היום אומרים גיי, לא הומוסקסואל. זו לא מחלה..." הוא אומר לה.

הזמן הוא גיבור הסיפור. הסצנות מסודרות לפי התקדמות השעון והקצב משתנה בהתאם. ישנן פעולות שנמשכות על פני יבשות שונות. למשל: כלב קנדי יוצא אל השער ומביא לאדוניו את העיתון. האיש פותח את העיתון באנגליה, קורא אותו בצרפת וזורק אותו לפח באיטליה.



"החיים ביום אחד" הוא סרט תיעודי נסיוני, מרשים ומרגש. כנציג של העידן החדש בסרטים דוקומנטריים, הוא נבחר לפתוח את פסטיבל דוק אביב ויוצג כמה פעמים במשך הפסטיבל.

לצפיה והאזנה למקהלה הוירטואלית של אריק וויטקר - פרוייקט וירטואלי מרגש בתחום שירת המקהלה-הקליקו כאן

מעוניינים לקבל דיווח כאשר עולה פוסט חדש - עשו "לייק" בפייסבוק...http://www.facebook.com/Tarbut.and.the.City

הרשמה לדיוור החודשי - דיווח על כל הכתבות החדשות נשלח פעם בחודש

שלכם,
יורם בר-סלע

2 תגובות:

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן