7.5.2011

דוקאביב 2011- הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי

לכתבה על דוקאביב 2017 - לחץ כאן

12-21 במאי, בסינמטק תל-אביב, בית ציוני אמריקה ונמל נמל תל-אביב

חלק ראשון – התחרות הישראלית

תפתח את הפסטיבל, הקרנת "החיים ביום אחד" - סרט דוקומנטרי שכולו מורכב מתוכן גולשים. ברוח הביטוי 24/7 (24 שעות, שבעה ימים בשבוע), נתבקשו חברי קהיליית היוצרים של You-Tube לשלוח סרטונים המייצגים את חייהם בתאריך 24 ביולי 2010. יותר מ- 85,000 סרטונים ויותר מ-4500 שעות של חומר גלם מ-197 מדינות, הוגשו לפרויקט. מתוכם נערך סרט באורך מלא. התוצאה: פרויקט קולנועי פורץ דרך המציג תיעוד דינמי, מעורר השראה, מלא חיוניות ואנושיות, של יום גלובלי אחד.
סרט זה כבר הוצג בהקרנה מוקדמת לנציגי המדיה. הוא מקסים ומעורר מחשבות.

בנוסף לתחרות הבינלאומית והתחרות לסרטים ישראליים, יכלול הפסטיבל גם תחרויות סרטי סטודנטים, "דוק צ'אלנג' ו"דוקצעיר". השנה יחולקו בין כל הזוכים פרסים בסכום כולל של 550,000 ₪, לקידום היצירה הדוקומנטרית.

הסרטים המשתתפים בתחרות הישראלית:

הסיפור האחרון של פראנץ קפקא / שגיא בורנשטיין
כתבי היד של הסופר פראנץ קפקא שלא נשרפו בעקבות צוואתו, שווים מיליונים. הם נמצאים בליבו של סכסוך ספרותי פוליטי רווי יצרים בין ישראל, גרמניה וגברת הופה, המגדלת עשרות חתולים ברחוב שפיזוזה בתל-אביב.

רחוקים / עדי ברש ורותי שץ
משפחה של משת"פ פלסטינאי, הנלחם על הכרה בתרומתו הבטחונית לישראל, חיה בדוחק בשכונת נווה שאנן בתל אביב. ה נערים בגיל ההתבגרות, נכנסים ממוסדות לעבריינים. תמונה עגומה של דיכוי ואפליה, קיום בחוסר שייכות תוך מאבק יומיומי ברשויות ובמשטרה. הסרט דן בשאלת הזהות והמחיר הכבד שמשלמים הילדים על הבחירות שעשו הוריהם.

הטרילוגיה האוזבקית / אבישי סיון
שלושה דורות של יוצאי אוזבקיסטאן. הנכד - עוזב בגיל 30 את בית הוריו ועובר לגור בת"א, שם הריקנות מתעצמת וחושפת את רצונו להבין מדוע התכחש לעדתו. האב - חווה חרדת נטישה לאחר מות אימו והופך להיות תלותי ואובססיבי כלפי אשתו. הסב - מחליט לנסוע, אולי בפעם האחרונה, לבקר באוזבקיסטן והנכד מצטרף אליו מתוך רעב לחיפוש שורשים.

תמי ויענקל'ה - פרוייקט "ההורים שלי" / ניר הורויץ
40 שנה בקיבוץ. תמי מטפלת ביעקב, בעלה, החולה בפרקינסון מתקדם. גיהנום מתחלף בקירבה פיזית חזקה וברגעים של חסד. תמי לא מוותרת. היא הולכת עם הגבר שלה עד הסוף. ניר, הבן, מצלם אהבה.

דומא / עביר זייבק חדאד
עביר, יוצרת הצגת תיאטרון הבובות "דומא" העוסקת בתקיפה מינית, יוצאת למסע של תיעוד נשים נפגעות אלימות מינית. ארבע גיבורות מעיזות לחשוף את האלימות המינית שחוו. מטרתן היא להישמע ולהוציא נשים נפגעות מתוך מעגלי ההשתקה, הבושה והחנק אל עבר הקבלה העצמית והתחושה שמותר להמשיך לחיות.

הצלמניה / תמר טל
מרים, אשתו של הצלם המפורסם רודי ויסנשטין מתגייסת לניהול ,הצלמניה"-חנות הצילום שהקימו ב-1940 והפכה לאתר עליה לרגל. החנות הזעירה, אוצרת בתוכה אוצר נדיר של כרבע מיליון נגטיבים המתעדים את הרגעים החשובים של המדינה והעיר ת"א. כשכרישי נדל"ן מאיימים לחסל את החנות כדי לבנות במקומה גורד שחקים, מתגייס בן, נכדה של מרים בת ה-98 כשותף עיסקי לסבתו. מאבקם של השניים מהווה קרקע לאינספור סיטואציות קומיות ושוברות לב.


החולמות / אפרת שלום דנון
למרות הצנזורה הרבנית המחמירה, יוצאות 2 נשים חרדיות
ליצור קולנוע. רוחמה כותבת ומפיקה את סרטה הראשון ותקווה מתכוננת לתפקיד הראשון בחייה כשחקנית. הסרט משרטט דיוקן עדין של נשים המנסות לפלס את דרכן כאמניות בעולם פטריארכאלי שבו עליהן לדאוג לגידול הילדים ולפרנסת הבית, ולהשמיע את קולן בתוך עולם נוקשה של מגבלות ואיסורים.

שנטי ומרטין - פרוייקט "ההורים שלי" / ג'ייסון דנינו הולט
ג'ייסון, מרחיק עד החושה בסיני, כדי לפגוש את אימו שעזבה את אביו אחרי 22 שנות נישואין. 3 שני אחרי עזיבתה, הוא פוגש אותה לראשונה. המפגש הראשון ביניהם טעון ומלא כעסים. במהלך הסרט מספרת שנטי לג'ייסון את הסיפור שלה ושל מרטין, כדי שיבין למה היא הייתה מוכרחה לעזוב. הוא מגלה אמא שעזבה את הדיל המוכר של ביטחון ונוחות והלכה עם התשוקה שלה עד לחושות בסיני.

מתחת לשטיח / של איה סומך וחגי ליניק
דרך סצנות משגרת חייה ומערכות היחסים עם בניה, מתפענחת בהדרגה הטראומה המשפחתית ואיתה דמותה הייחודית של מאיה ליניק, בת 84. מאיה עלתה מגרמניה, הולידה 6 בנים ושכלה את הבן הבכור לפני 40 שנה. הכאב העומד עד היום בינה לבין העולם, מוביל את הצופים לבחון את הנחות היסוד על אימהות והקשר בין הורים לילדים.

רעות / סיגל עמנואל
רעות - נערה שהתגלגלה בין מוסדות ולבסוף נפלטה לרחוב. בת 17 בלבד, ילדה את בנה הראשון שנלקח ממנה ע"י שירותי הרווחה. בעודה נאבקת במדינה על אחזקת בנה, היא מכירה גבר פלסטינאי, נישאת לו, עוברת לגור בכפר ערבי ויולדת שני ילדים נוספים. עזרה וניצול. מערכת יחסים בלתי אפשרית בין רעות למשפחה האומנת של בנה הבכור (מגוש קטיף). חשיפה מעודנת ונוגעת ללב של רעות המחפשת מקום משלה ומעט שלווה... עד לסופו הטרגי של הסיפור.

קרוע / רונית קרצנר
12 שנה לאחר שהוסמך לכמורה בפולין, גילה רומוולד וואשקינל שהוא נולד להורים יהודים וששמו המקורי היה יעקב וקסלר. הסרט עוקב אחרי מסעו המרתק של הכומר היהודי, שתחילתו בניהול מיסה בכנסיה בלובלין ואחריתו בחיים של יהודי שומר מצוות בקיבוץ דתי בישראל. קרוע בין שתי זהויות דתיות שאינו יכול לוותר על שתיהן, מדינת ישראל מסרבת להכיר בו כיהודי, וכעת הוא נדרש לבחור.

לרשימת הסרטים המשתתפים דוקאביב 2011- תחרות הבינלאומית – חלק 2.
לרשימת התכניות המיוחדות- דוקאביב 2011 – חלק 3.


מעוניינים לקבל דיווח כאשר עולה פוסט חדש - עשו "לייק" בפייסבוק...http://www.facebook.com/Tarbut.and.the.City
הרשמה לדיוור החודשי - דיווח על כל הכתבות החדשות נשלח פעם בחודש.

שלכם,
יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן