16.2.2011

יובל לפסטיבל ישראל - 50 שנים. 50 מופעים

פסטיבל ישראל חוגג השנה 50 שנים להיווסדו. בסימן 100 שנים להולדת טדי קולק, שהצליח למשוך את הפסטיבל לירושלים, יתקיים הפסטיבל בתאריכים 23.5.2011 – 18.6.2011 בירושלים על אולמותיה ואתריה השונים: אולמות תיאטרון ירושלים (שרובר, הנרי קראון, רבקה קראון, האולפן), בריכת הסולטן, בנייני האומה, מוזיאון ישראל החדש, הגן הבוטני, בית שמואל, אולם ימק"א, מרכז ז'ראר בכר ומרכז טארג. מופעי הפסטיבל יועלו גם בחולון, מודיעין, דימונה ובאתרי המורשת תל-חי, חצר כנרת, כפר יהושוע, יד מרדכי וגבולות.

והשנה, מופעים מ-18 מדינותאוהד נהרין ולהקת בת שבע פותחים את הפסטיבל בבכורה עולמית - 19 שנים אחרי הפתיחה של פסטיבל ישראל עם "אנאפאזה"
Dame Kiri Te Kanawa -הזמרת הנערצת מניו-זילנד במופע אחד ונדיר בבנייני האומה



Merce Cunningham Dance Company במופע היסטורי נדיר– סיבוב ההופעות העולמי האחרון של הלהקה על פי צוואתו של הכוריאוגרף הידוע, ממובילי המחול האוואנגרדי, שנפטר בינתיים. לפני שנפטר ביולי 2009 הורה בצוואתו להפסיק את פעילות להקתו לצמיתות תוך שנתיים.
צילום: Tony Doughert



• בכורה עולמית ליצירה של הכוריאוגרף הידוע טים ראשטון בביצוע ה" Danish Dance Theatre " והזמרת המפורסמת קרולין הנדרסן.
צילום: Henrik Stenberg –kridt



אחינועם ניני חוזרת לפסטיבל עם פרויקט חדש – עיבודים לנכסי צאן ברזל וקלאסיקות ישראליות. זוהי תהיה הופעת הבכורה והיא תצולם ע"י ערוץ המוסיקה Mezzo

The Smurai - ערב אקורדיאונים בינלאומי של חמישה נגנים מובילים: דיוויד מונלי (אירלנד), דידייה לאלוי (בלגיה), ריקרדו טסי (איטליה), ברונו לה טרון (צרפת) ומארקו לפיסטו (פינלנד). ואיתם שלושה מבכירי האקורדיוניסטים הישראלים.

• זמרת הלאדינו הבינלאומית יסמין לוי מארחת את המוסיקאי והזמר היווני יאניס קוצירס
Bill Cobham, ממתופפי הג'אז הטובים בכל הזמנים בהופעה

• התיאטרון הגרמני הידוע Schaubühne עם "המלט" בגרסה מודרנית יוצאת דופן.
צילום: Arno Declair2


• תיאטרון "וכטנגוב" הרוסי בהצגה עטורת הפרסים "הדוד ואניה" של צ'כוב, בהשתתפותו של כוכב הקולנוע הרוסי סרגיי מקובי יצקי. ההצגה בשיתוף תיאטרון גשר החוגג 20 שנים להיווסדו.

הירומי אוהארה פסנתרנית הג'אז והמלחינה במופע וירטואוזי המתווך בין ג'אז לבין מוזיקה קלאסית ורוק

התזמורת האנדלוסית החדשה אשקלון מצדיעה לפסנתרן הנערץ מוריס אלמדיוני. צילום: פבל טולצ'ינסקי


"פרימיירה ישראלית באולפן" - בכורות ליוצרים וקבוצות ישראליות נבחרות בחלל האולפן שבתיאטרון ירושלים: קבוצת רות קנר עם "מעוף היונה" ע"פ ספרו של יובל שמעוני; עיבוד תיאטרוני ראשון ל"חנויות קינמון" של הסופר והצייר היהודי-פולני ברונו שולץ מאת שחר פנקס ושיר גולדנברג, תיאטרון קליפה בבכורה ל"המצפה", ומופעים נוספים.

רביעיית האגן האוסטרית, מרביעיות כלי הקשת הבולטות בעולם

"ישראל במצרים - מעבדות לחרות" - פרוייקט רב משתתפים של יאיר דלל עם מקהלת נערי טלץ מוינה, פייטנים ונגנים

• תיאטרון תלת מימד - קבוצת תיאטרו-סינמה דה צ'ילה העתידנית במופע The Man Who Fed Butterflies המטשטש את הגבולות שבין התיאטרון לקולנוע. צילום: Teatro di San Ferdinando, Naples.2


100 שנה למותו של מאהלר – המרתון המוזיקלי המסורתי בהגשת ובנגינת גיל שוחט

ניקולאי פטרוב ואלכסנדר גינדין, הוירטואוזים של הפסנתר הרוסי חוברים לתכנית מוסיקאלית שוברת גבולות ופורצת סגנונות

• בכורה למחזמר "הקוסם מארץ עוץ" בבימויו של גלעד קמחי

לא הגעתם בספירה עד 50? אני יודע. קצרה היריעה.
לפרטים על כל מופעי הפסטיבל ולהזמנת כרטיסים (במחיר מוזל) כבר עכשיו – הקליקו כאן.

50 שנות פסטיבל בצילומים - תערוכההתערוכה תציג לראשונה את ההיסטוריה של פסטיבל ישראל והתפתחות צילום מופעי הבמה בארץ ותכלול: תערוכה היסטורית של ראשית הפסטיבל, תערוכה היסטורית של כרזות הפסטיבל, הקרנות וידיאו של מופעי מחול, תיאטרון ומיצג, וכן תערוכת מחווה לצלמי במה לדורותיהם: מאברהם סוסקין בראשית המאה העשרים ועד גדי דגון בראשית המאה העשרים ואחת. אוצר: גיא רז.


גדולי אמני הבמה כבר היו כאןרבים כבר שכחו שהפסטיבל, שכל כך מזוהה עם ירושלים, החל את דרכו בשנת 1961, כפסטיבל קיץ למוסיקה קלאסית באמפיתיאטרון הרומי בקיסריה. עם השנים הורחבו תחומי פעילותו וכיום הוא כולל מופעי מחול, תיאטרון, ג'אז, מוסיקת עולם, תערוכות אמנות ועוד. במשך יובל שנותיו, ראה הפסטיבל, יחד עם דורות של אוהבי תרבות בארץ, אמנים מהשורה הראשונה כגון: דיזי גילספי, איזיק שטרן, פבלו קאזאלס, לינדסי קאמפ, פיליפ פטי במופע הבלתי נשכח בו הלך על חבל מעל גיא בן הינום, הלהקה היפנית "סנקאי ג'וקו" שהשתלשלה במחול בוטו מחומות ירושלים, מקהלת הצבא האדום, להקת המחול הקנדית "לה לה לה יומן סטפס", בלט קירוב, התזמורת הפילהרמונית מפילדלפיה בניצוחו של ריקרדו מוטי, תאודורקיס, ג'ו קוקר, בובי מקפרין, קרלוס ז'ובים, הבמאי הרוסי הדגול לב דודין, פיטר ברוק, מאבו מיינס עם "בית הבובות", תזמורת הקונצרט חבאו האגדית מהולנד, הקובנט גרדן מלונדון עם "כרמן", לה סקאלה מילאנו, מוריס בז'אר, מחווה לביטלס עם ג'ורג מרטין, אוטה למפר, ג'סי נורמן, בלט טוקיו האגדי, הפילהרמונית של ניו יורק בניצוחו של לאונרד ברנשטיין, פט מת'יני, פול אנקה, צ'רלס לויד, ביל פריזל, ה"פט שופ בויז", ג'ורדי סאבאל, הפילהרמונית של ברלין בניצוחו של דניאל בארנבוים, ועוד רבים וטובים, שלולא הפסטיבל, ספק אם היינו זוכים לפגוש.

היסטוריה של הפקות מקור ישראליותלצד המופעים הבינלאומיים יזם הפסטיבל מספר רב של הפקות שחלקן הפכו עם השנים לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית ביניהן: "הילד חולם" של חנוך לוין, "אנאפאזה" של אוהד נהרין, מופע המחווה הבלתי נשכח לניסים אלוני שהועלה בדיוק בערב בו נפטר, "שיר השירים" מאת גיל שוחט, "דאוס אקס מכינה" של תיאטרון "קליפה" בגן הבוטני, מופע השיחזור של "התרנגולים" בבימוייה של נעמי פולני, מופע הצדעה ללאונרד כהן שהפך לאלבום מצליח ומרגש, ערבי מחווה ליוצרים ישראלים כמו נעמי שמר, אביהו מדינה, בועז שרעבי, שלום חנוך, חנן יובל, ועוד רבים אחרים.


יוסי טל-גן, מנכ"ל הפסטיבל אומר: "לפסטיבל שלנו שם עולמי. אמנים רבים מציעים את עצמם כדי לכלול את פסטיבל ישראל בפורטפוליו שלהם".

מנהל אמנותי: משה קפטן. מפיקת הפסטיבל: מירי מנירב, יועץ למוסיקה קלאסית: גיל שוחט, יו"ר הפסטיבל: דני הלפרין. הפסטיבל הינו עמותה ציבורית ללא מטרות רווח הפועלת בתמיכת משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים והקרן לירושלים.


שלכם,

יורם בר-סלע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן