25.2.2011

בוא להיות בוגר בצלאל - קמפיין ההרשמה לבצלאל

תערוכת החוצות הגדולה בישראל


האביב מתקרב ואיתו התחרות בין המוסדות האקדמיים המתחרים על הסטודנטים הטובים ביותר. בין כל המוסדות האקדמיים לאמנות ועיצוב, בולטת האקדמיה בצלאל, שיצאה לחוצות בקמפיין חסר תקדים. כמו מוסדות אקדמיים מובילים בעולם, גם בצלאל רוצה למשוך אליה את הסטודנטים הטובים ביותר כדי שיעשו את העבודות המעניינות ביותר, ישתלבו במקומות טובים בתחום עיסוקם, יכבשו עמדות השפעה ויחזקו את המותג שמבטיח שכדאי להיות בוגר שלו.

"בוא להיות בוגר בצלאל" - פרסום חוצות

כדי למשוך המוני מועמדים ללימודים בבצלאל, יזמה האקדמיה בסיוע משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי Y&R קמפיין המציג בימים אלה 1,600! כרזות המוצגות בתחנות אוטובוס ובשלטי חוצות ברחבי ישראל. כותרת הקמפיין: "בוא להיות בוגר בצלאל". כל אחד מהסטודנטים לתואר ראשון ב-8 המחלקות בבצלאל (אמנויות המסך, תקשורת חזותית, ארכיטקטורה, צילום, אמנות, עיצוב קרמי וזכוכית, צורפות ואופנה, עיצוב תעשייתי), הפיק לעצמו כרזה המייצגת אותו. חגיגה לעיניים ולאינטלקט. מבחר עצום של רעיונות וגישות שונות. צילומים, איורים, רישומים, קופיריטינג שנון, אנימציה, דגמים אדריכליים ודגמי מוצרים, טיפוגרפיה. במקביל לתצוגה ברחובות, הוקמה גם גלריה וירטואלית באתר בצלאל, בה ניתן לראות את כל הפוסטרים בחלוקה למחלקות. ניתן גם לחפש פוסטר לפי שם היוצר ולאתר את מיקומו על מפה דיגיטאלית. תענוג לדפדף ולמצוא את העבודות של ידידינו.


"בוא להיות בוגר בצלאל" - פרסום חוצות

התערוכה נפלאה ומרתקת, אך בעיני, מחמיצה את המיקוד האסטרטגי. אם בבניית מותג עסקינן, קמפיין פרסומי צריך לכלול אלמנט של שכנוע במסר המרכזי. אם המסר הוא שכדאי להיות בוגר בצלאל, הייתי מצפה לקבל מידע על הצלחתם של בוגרי בצלאל בזירות הרלוונטיות. אני סקרן לדעת:
  • האם בוגרי בצלאל זוכים לחשיפה בולטת יותר במדיה?
  • האם תעשיינים, יזמים, סוחרי עיצוב ואמנות, מוזיאונים ואספני אמנות קונים יותר עבודות ושירותים שלהם?
  • האם עבודותיהם נמכרות במחירים גבוהים יותר? האם הם זוכים להגיע לעמדות השפעה בחברה?
  • האם בוגרי בצלאל מניבים תרומה משמעותית יותר לחברה מאשר מתחריהם מהמוסדות האחרים?
על שאלות אלה, הקמפיין אינו עונה... אבל בינתיים אפשר לצאת לרחובות או להקליק פעמיים וליהנות מהאוסף היצירתי המרגש. כל הכבוד למי שיזם את הרעיון ולמי שניהל אותו בהצלחה. בתקווה שגם מוסדות אקדמיים אחרים יאפשרו לציבור הרחב הצצה חטופה לתרבות הנוצרת בהם על בסיס יומיומי.

אם אתם מתעניינים בלימודי עיצוב תעשייתי, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה "באוגוסט זורקים עגבניות ביחד" בה סיכמתי בקצרה את דבריהם של מנהלי 4 המחלקות המובילות (מכללת הדסה, שנקר, המכללה הטכנולוגית בחולון ובצלאל) שתיארו את היחודיות של המחלקות שבראשן הם עומדים.

שלכם,
יורם בר-סלע

תגובה 1:

  1. בימינו אנו, בכדי להצליח בשיווק מוצר כלשהו, עסק, מרכז לימודים או כל דבר אכן יש צורך בשימת דגש בתוצאות הסופיות. במקרה זה, צודק יורם באומרו כי הצלחתם של הבוגרים היא הרלוונטית ולכן יש צורך בהבלטת השתלבותם בזירות השונות.

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן