5.1.2011

רישומי קרקס



סדנאות אמן עם גדולי יוצרי הקרקס העכשווי בעולם





אורית נבו, שהביאה ארצה את בשורת הקרקס המודרני, הקימה וניהלה את אוהל הקרקס בבנימינה בשיתוף עם יובל רוט, והיום מנהלת את -ON-מרכז יצירה בינלאומי לקרקס עכשווי, מעלה הילוך. בשיתוף פעולה עם הנספחויות התרבותיות האירופאיות בארץ, מתחילה אורית בסדרת סדנאות אמן בהנחיית גדולי במאי הקרקס בעולם.
"קרקס הוא אמנות מופע תקשורתית במיוחד שיכולה לשנות את העולם... אם רק יאפשרו לה. פוליטיקאים וממשלות צריכים להשכיל ולהכיר בקרקס כאמנות אולטימטיבית שאינה תלויה בשפה, רקע תרבותי, דת מוצא או גיל. היא מתאימה לכל ופורצת גבולות חברתיים. השקעה באמנות הקרקס במסגרת מדיניות ממשלתית, חשובה בעיני יותר מחיזוק מערך הרתעה כלשהו. יצוא מופעי קרקס, יוכל לסייע לישראל לכבוש בתודעת הציבור בעולם עמדה חיובית אוהדת" אומרת אורית. "מעבר להנאה ולשעשוע, טובה אמנות הקרקס להעברת מסרים, פיתוח יכולת הביטוי האישית והחשיבה היצירתית". מוסיפה אורית.



הסדנה הראשונה, מתקיימת במתנ"ס גבעת אולגה, בהנחייתה של Firenze Guidi, בימאית קרקס מהטובות והנחשבות בעולם כיום. בין השאר, יצרה פירנצה גווידי בוויילס את המופעים TABU ו- IMORTAL עם קבוצת הקרקס Fit State Circus. ביצירותיה משלבת גווידי משחק תיאטרלי, ומדיות אמנותיות שונות ומגוונות, ליצירת מופע ייחודי ומקורי, חזותי ואסתטי.

הסדנה נערכת בסיוע עירית חדרה ותכנית BI ARTS - British Israeli Arts Training Scheme לחילופי תרבות בין בריטניה לישראל, בחסות המועצה הבריטית, מנהל התרבות של משרד החינוך והתרבות והיחידה לקשרי תרבות ומדע של משרד החוץ.

כבר בימים אלה, מנחה גווידי את הסדנה בהשתתפות אמני קרקס מקצועיים ישראליים במתנ"ס גבעת אולגה. משתתפי הסדנה, חוקרים ומרחיבים את שפת המופע שלהם במטרה להתעלות מעל לטכניקות הקרקסיות וליצור מופעי קרקס תיאטרליים עם מסר משמעותי ואמירה משלהם.
הנושא בהשראתו תתרחש היצירה הינו קיר וכל מה ש"בין לבין". המופע שיוצג עם סיום הסדנה, יהיה בהשראת סוגים שונים של קירות, פיזיים או מטאפוריים, מציאותיים או דמיוניים. האמנים יתייחסו להתרחשויות והחללים המופרדים על ידי ה"קיר" ומהות הקיר בעצמו כחלל או משמעות.



עם סיום הסדנה, יתקיימו בהיכל הספורט במתנ"ס גבעת אולגה שלושה מופעים בלבד!15/1/2011 שעה 20:3016/1/2011 שעות 16:30 ו- 20:30הכינו כרטיסים מראש. מספר המקומות מוגבל.להזמנת כרטיסים התקשרו :04-6330825 שלוחה 120/100


אורית נבו – אמנית קרקס בינלאומית המתגוררת בחדרה, מנהלת מזה שנתיים את מרכז ON. היא מביימת מופעי קרקס שהופיעו בפסטיבלים שונים בחו"ל ובמסגרת עבודתה, הוזמנה לנהל דיונים מקצועיים בתחום הקרקס העכשווי בעולם כולו (צרפת, איטליה, קרואטיה, ארגנטינה, אנגליה ועוד...) במהלך היותה חלק מחבר שופטים בתחרות קרקס יוקרתית בלונדון ניפגשו אורית ופירנצה גוווידי. שם הונחה אבן הפינה לפרוייקט רישומי קרקס שפותח את השנה הקרקסית בישראל, ברגל ימין.
ומה צפוי לנו בהמשך הסדרה?
הסדנה הבאה, עם Guy Carrara מצרפת, בחסות הקונסוליה הצרפתית.
אז אם אתם חובבי קרקס, אל תחמיצו את המופע הזה. ואם לא, בואו לראות. יש בקרקס הזה משהו קסום שעוד לא גיליתם.

קטעים לצפיה מתוך מופעים בבימויה של פירנצה גווידי:






ראיון עם פירנצה גווידי על עבודתה ולקראת ביקורה בארץ:




שלכם,
יורם בר-סלע

2 תגובות:

  1. רוצים להמשך לעקוב אחרינו בפייסבוק - http://www.facebook.com/Tarbut.and.the.City

    השבמחק
  2. רשימה מענינית מאוד ! תודה !

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן