7.11.2010

תערוכת צילומים של ראובן קפוצ'ינסקי - סיציליה בשחור לבן

תערוכת צילומים במסגרת "אוהבים אמנות" בתל-אביב
בזכותי? בגללי?
לא ברור. ראובן קפוצ'ינסקי-מגדולי הצלמים בישראל, מתמחה בצילומי אנשים. בחיידק הצילום, הוא נדבק ממני בהיותנו תלמידי תיכון. אני הייתי פריק של צילום ומידי פעם הייתי נסגר בחדר האמבטיה המשפחתי לכמה שעות של הדפסת תמונות. ראובן נדלק על הרעיון ונהג להצטרף אלי להרפתקאות במעבדה. אז, לא הצלחנו להפיק צילומי שחור/לבן. הכל יצא באפור/אפור, עקב שיטות מדהימות של חיסכון בחומרים ושימוש בהם עד שכמעט שכחו שהם חמרים לפיתוח צילומים.



תל-אביב - ירושלים - ניו-יורק
מאז, עברו כמה עשרות שנים. אני נפטרתי מהחיידק (או שמא הוא נפטר ממני?) וראובן, למד צילום במכללת הדסה ויצא לכבוש את ניו-יורק. ביותר משלושים שנות קריירה, הגיע ראובן לשיאים שצלמים בינלאומיים בודדים הגיעו אליהם: הוא היה תלמידו של ארנולד ניומן (מגדולי צלמי הפורטרטים במאה ה-20). תמונותיו הופיעו במגזינים המכובדים כגון: ניוזוויק, פורבס ורבים אחרים. בשרות משרדי הפרסום המובילים בניו-יורק, נבחר ראובן לצלם קמפיינים של פדרל אקספרס וחברות מובילות אחרות, כשבמקביל, הוא זוכה לסקר את החתונות הזוהרות של עולם הפרסום הזוהר של שנות ה-90. מאז שובו מארה"ב הפך לצלם הפוליטי הישראלי המוביל אשר תצלומיו ליוו כמעט כל מסע בחירות בישראל (החל מאריאל שרון בראשית שנות ה-2000, דרך ברק, ביבי, פרס ואחרים).


סילציליה בשחור לבן
במסגרת אירועי "אוהבים אמנות" בתל-אביב, פתח ראובן קפוצ'ינסקי את הסטודיו שלו למבקרים, ובסביבת העבודה המיוחדת שלו, הציג תערוכת צילומים שלו מסיציליה. את הטיפוסים העממיים המתועדים בצילומים, פגש ראובן בטיול שערך לפני כ-20 שנה, ותיעד בצילומי שחור/לבן מרגשים שצילם על פילם ופיתח בעצמו. הצילומים הוצגו בין הזרקורים והמצלמות הישנות שראובן אוצר בממלכה הקסומה שלו.



לחוש את האור
בעיני, ראובן הוא המומחה לאור. הוא לא חושב על תאורת הצילום, אלא מרגיש אותה. הוא מאלתר על המקום, ויוצר אפקטים מפתיעים תוך שימוש בפחים מחוררים, פומפיות ופריטים אחרים שנקרים בדרכו בזירת הצילום. הכל באמצעים צנועים, המון יצירתיות ואהבת המקצוע והאובייקטים. הוא יודע לגרום לאנשים להיראות טוב, אבל יודע גם לצלם אותם כך שהצופים חשים במצב רוחם.

אם אתם חובבי צילום (או מקצוענים), ויש לכם מצלמת SLR, פלאש וחצובה, בודאי תשמחו לדעת על סדנת Seeing The Light, שעורך ראובן ב"קדיתא" שליד צפת בשישי-שבת, 12-13 בנובמבר 2010. ביומיים של אור, תאורה, אילתור וראיה, ילדמד ראובן את המשתתפים כיצב לחוש את האור. להפוך מצבים משעממים או בלתי אפשריים לצילום, ליצירות מרשימות תוך שליטה על ניואנסים עדינים של אור שעושים את כל ההבדל. איך נגיעות קטנטנות של אור משנות את כל התמונה, וזאת עם ציוד זול ונגיש לכל אחד. כדי לאפשר תשומת לב אישית לכולם, הסדנה פתוחה ל 8-12 משתתפים בלבד.

לפרטים, התקשרו מהר אל ראובן: 050-5396084

לאתר הרשמי של ראובן – הקליקו כאןלכתבה על ראובן קפוצ'ינסקי באתר מגה פיקסל – הקליקו כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן