2.11.2010

דוד שמש ואנטנה – תערוכת ציורים - ארץ מובטחת

תערוכת ציורים של מיכל גולדמן בגלריה צדיק ביפו

על גג
דוד שמש ואנטנה גם
רוקדים בולרו מצפצפים על העולם
ולא איכפת להם מכלום ומכולם
ורק...
כך כתב ע. הלל בשירו "דוד שמש ואנטנה", אבל למיכל גולדמן בהחלט איכפת. היא לא מצפצפת. עומדת ליד חלון הסטודיו שלה, במרומי הג'ונגל של אנטנות ודודי שמש בסביבת התחנה המרכזית "החדשה" בתל-אביב ומציצה מסביב אל חיי היומיום של השכונות, המאוכלסות בעיקר בעובדים זרים.
להגדלה לחץ על התמונה

במשך השנים, התרגלנו להסתכל על הציורים של מיכל מרחוק. היא אמנית ריאליסטית המפתיעה בזוויות המבט יוצאות הדופן שלה, ובדרך שדעותיה ויחסה אל האובייקטים וסביבת הקיום שלהם ניבטת מתוכן. עוד מאז לימודיה במחלקה לאמנות בבצלאל, מיכל מציירת ציורים גדולים מאד. הפעם, היא מנמיכה קומה וגודל, כדי להתאים את עצמה למדיניות החברתית של גלרייה צדיק, המתמחה בהפצת אמנות "ברת-השגה". והתוצאה, אמנות חדשנית ונגישה, מובנת לכל, שאין צורך להכיר את כל תולדות האמנות כדי להתרגש ממנה.

להגדלה לחץ על התמונה
מיכל אוספת פיסות עץ משאריות הנגרות הדרום תל-אביבית ומציירת עליהן פיסות של ארכיטקטורה אורבנית צפופה וחיים של עוני וצניעות בצל מגדלי הבטון. פיסות העץ מהוות עבור מיכל מעין חלונות הצצה בצורות שונות, דרכן היא מסתכלת על הסביבה ומציירת. הן מכתיבות את גודל וצורת הציור ומאלצות אותה ליצור קומפוזיציות יוצאות דופן ממראות האזור. הדפנות המשונות של פיסות העץ, מאפשרות למיכל לצייר סביבה תלת-מימדית שונה, המציגה צדדים שונים של אותה מציאות.

לכאורה, מיכל מציגה מבט אובייקטיבי תיעודי, כמסתכלת מן הצד. חצרות עם כביסה, ילדים משחקים, ציפורים ועננים, אוטובוסים, מכוניות, עשן, רעש ודממה זועקת. בין שכבות הצבע, ניתן להרגיש מצד אחד את אהבת האסתטיקה העממית הצבעונית, ומצד שני את הכאב שבהתבוננות בשכבות של אנשים שבאים לארץ המובטחת כדי להתפרנס ולפרנס את משפחותיהם, ונחשפים פה לארץ שנהנית מעבודה זולה, אבל אינה מכבדת את העובדים.

הציורים יפים ומרגשים. חלקם, בשמחת החיים הנשקפת מהם, וחלקם, בהרהורים נוגים על הסביבה העירונית המרכזת אליה את מעוטי היכולת שבין מעוטי היכולת. סביבה אפורה ללא תקווה שרק הכביסה הצבעונית מוציאה אותה משממונה.

בואו לראות. זו תערוכה מיוחדת במינה. לצפיה בסרטון וידאו של התערוכה - הקליקו כאן
שלכם,
יורם בר-סלע
________________________________________________________________
ב- 11/11/2010 בשעה 19:00 יתקיים שיח גלריה שילווה בקונצרט "רקמה עירונית" של המוסיקאי רן לוי http://www.myspace.com/ranlevi

הגלריה תהיה פתוחה בשבת 13/11 בין השעות 10:00 ל 14:00
נעילת התערוכה בשבת 20/11 10:00 עד 14:00

רוצה ללמוד ציור באזור העיר רחובות לחץ >> חוג ציור
רוצה ללמוד ציור באזור העיר שוהם לחץ >>
סדנאות ציור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן