20.9.2010

בית חדש לבקבוקים - תחרות עיצוב

בית חדש לבקבוקים
יופי של מיחזור – תחרות עיצוב כלובים לאיסוף בקבוקים

במיזם משותף של עירית תל-אביב ותאגיד אל"ה העוסק באיסוף ומיחזור בקבוקי שתייה, נתבקשו מעצבים תעשייתיים, אדריכלים וסטודנטים לעיצוב תעשייתי להציע עיצוב חדשני ל"כלובי" האיסוף המפוזרים ברחובות הערים. מבין כל ההצעות נבחרו 10 ההצעות המובילות. ב- 26 בספטמבר, יבחר צוות השופטים את 3 ההצעות המובילות, אותן יעביר תאגיד אל"ה לייצור סדרתי ויקשט בהן את הרחובות.
ירון הירש

חן גיטרמן מהתבוננות בהצעות העיצוביות, נראה שלא הוקדשה תשומת לב לעובדה שהבקבוקים מהווים סחורה נפחית מאד ומיקום כלובי האיסוף דורש שטח גדול יחסית. היום, לא ניתן למקם את הכלובים על המדרכות אלא במרכזי איסוף פסולת מרכזיים. דחיסת הבקבוקים עשויה היתה לאפשר פתרונות אסתטיים ויותר קרובים לבית. נו, אולי בפעם אחרת.
אירנה רובונובסקי

יפעה לוין
בכל אופן, שווה לצאת ולראות את הדגמים שיוצגו במתחם שבין נמל תל-אביב לחוף מציצים, החל מ- 27 בספטמבר, יום לאחר בחירת הזוכים. המעצבים הביעו רעיונות מגוונים המביעים את תפיסתם לגבי הקשר בין מיחזור לבין הנוף העירוני. אסתטיקה ולפעמים גם הומור פואטי שולבו ביצירות הפונקציונאליות. חלקם פשוט הכניסו את הטבע למרכז האיסוף העירוני. חלקם התייחסו למקור הבקבוקים בסל הקניות. חלק הכניסו אלמנטים של עיצוב אורבני... ואחת ההצעות פשוט יצרה דגם ענק של פיית הבקבוק. כמו גוליבר בארץ הננסים. לידו, הבקבוקים הממוחזרים נראים זעירים.
יעקב גומן ואיל שגיב-סטודיו יונה 3
בצמוד לתערוכת כלובי האיסוף החדשים, תוצג תערוכת Know Hope - תערוכת חוצות של פיסול סביבתי בחומרים ממוחזרים, יוזמה של גלריית הייטאצ', שביקשה מאמנים ידועי שם, ליצור עבודות פיסול סביבתיות המשלבות חומרים ממוחזרים בלתי מתכלים.
עדי מהלר
נעם טננבאום

גלבוע ולליב שלו אלה דובנוב, אריק דיין ויעל זורדח – סטודיו לולה בק
אורי מיכאל

2 תגובות:

  1. בתחרות העיצוב הזו זכו אסף קנדלר ואיל שטיינמן עם דגם ה"אייקון".
    לאחר הודעת הזכייה, הם פרשו מהתחרות ואסרו על אל"ה כל שימוש בעיצוב.
    טיעונם היה שסכום הזכייה היה נמוך מידי וששלילת כל הזכויות על העיצוב אינה מקובלת.

    השבמחק
  2. תודה על העידכון. לא הייתי מודע לפרט החשוב הזה.

    יורם

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן