24.9.2010

פאצ'ה קוצ'ה - 60 דקות ו-400 שניות

פאצ'ה קוצ'ה מס' 10 בהאנגר 11 בנמל תל אביב


אתמול הגענו בפעם ראשונה לאירוע הפאצ'ה קוצ'ה. זו הייתה החגיגה העשירית שלו בארצנו. פאצ'ה קוצ'ה = "בלה בלה" לפי המקור היפני. אם לשפוט לפי המשתתפים אתמול - שום "בלה בלה". להיפך, מבחר ססגוני של תמונות, צלילים ומילים – בטעם משובח, מתובלים בהומור ויצירתיות שופעת. שם המשחק בערב הפאצ'ה קוצ'ה הוא הצגת רעיונות ויצירות מאתגרים וחדשים. כל מציג מקבל 6 דקות וארבעים שניות להצגת הנושא שלו
.
פאצ'ה קוצ'ה נוצר ב 2003 בטוקיו ע"י שני ארכיטקטים: Astrid Klein and Mark Dytham of Klein Dytham architecture. הרעיון נולד במטרה להפגיש אנשים יצירתיים ולחלוק רעיונות חדשים, יצירות ודעות בדרך לא רשמית עם הרבה fun והכול במסגרת הזמן המוקצב. המטרה היא לגלות את הרעיון המפתיע, לספר על הניסוי המיוחד או פרויקט הגמר הלא שגרתי. בקיצור – כל מה שמעורר את המחשבה, מגרה את הדמיון וגם משעשע... או כמו שמגדירים זאת היוצרים קליין ודיתאם : כמו בונבוניירה המכילה מבחר טעמים וצורות של שוקולד.

אז מי היה אתמול בפאצ'ה קוצ'ה מס' 10:

שלומי שבן ואתגר קרת - בגרסה בימתית-מוסיקלית-ורבלית לסיפור חדש של אתגר על האיש שידע מה אני עומד לומר. שלומי שבן הקריא את הסיפור (אבל קולו של אתגר קרת נשמע ברמקולים. בהמשך, התיישב אתגר קרת ליד הפסנתר ושר, אבל למזלנו, שמענו את קולו של שלומי שבן. שני הענקים לא לוקחים את עצמם ברצינות רבה מדי. כיף לשמוע אותם.


יוני בלוך
- הציג מיזם טכנולוגי חדש של סרטוני וידאו שבהם הצופה יכול לבחור אלטרנטיבות שונות להתפתחות העלילה.

שי יוסף - בוגר טרי של בצלאל, מוסיקאי, אנימטור ובעיקר איש יצירתי ביותר, הדגים "בשידור ישיר" על הבמה, כלי נגינה חדש שהמציא. אקווריום מלא מים ומערכת אלקטרונית מסתורית שמשמיעה צלילים כאשר הוא מטפטף למים טיפות צבע. המערכת הגיבה לצבעים ולצפיפותם והשמיעה יצירה מוסיקלית מהפנטת. לא ברור מי המלחין: יוצר המכונה או מטפטף הצבע?

רוני לוית – מומחית האינפוגרפיקה (תחום מרתק המציג נתונים מספריים באמצעים ויזואליים), הראתה בדרך גרפית משעשעת כמה נתונים סטטיסטיים מפתיעים על הפצ'ה קוצ'ה, תפוצת הרעיון בעולם, מספר האנשים שכבר השתתפו באירוע פאצ'ה קוצ'ה וכו'. ואיפה לדעתכם התקיים אירוע פאצ'ה קוצ'ה הגדול ביותר?... כמובן בישראל. 2,000 משתתפים!!! סחטיין על עם הספר וההרצאות.

יעקב ששון – אספן של דלתות וחלונות ישנים הציג את הפיסול ה"אקולוגי". המנוף הישן בנמל תל אביב זכה לעדנה בזכות המיצב האמנותי של יעקב. אל תסתפקו בצילום המצורף. לכו לראות.
שגיא רכטר ואמיר תומשוב – הציגו את פרויקט הגמר שלהם בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון. הם יצרו פרשנות אפוקליפטית על פי "דולי סיטי", ספרה המיתולוגי של אורלי קסטל בלום באמצעות איורים מרהיבים, והסברים על תפיסת העולם האפוקליפטית.

נלי בן חיון (צרפת) – אמנית צרפתייה המשלבת עיצוב ופיסיקה. נלי הציגה פרויקטים מופלאים כמו כורסת טלוויזיה המדמה שיגור לחלל, הר געש ביתי ושייט בתוך מתקן מחקר תת קרקעי במרתפי לונדון.

D vision –הדס ארנון וניצן דבי, מעצבות מיחידת מעצבי המוצר של "כתר פלסטיק" חשפו מוצרי תאורה ייחודיים שהופכים את הפעלת התאורה הביתית לאירוע חווייתי. מנורות מתקפלות, פורחות ומתנשקות, שהוצגו השנה בתערוכה במילאנו.

אורי שפירא – אמן וכימאי הציג הצמחה של יצירות פיסוליות הנראות כלקוחות מעולם החי אך עשויות כולן בתהליכים כימיים. ריאקציות כימיות מולידות יצירות אמנות מרהיבות ומסקרנות.

את הפאצ'ה קוצ'ה אצרה ענת ספרן (שהביאה את הרעיון מטוקיו) והנחתה יחד עם איתי מאוטנר שהוסיף פלפל לאווירה.

זהו אירוע אינטלקטואלי מרתק המגרה את המחשבה והרגש ומשעשע. אנחנו מחכים כבר לפאצ'ה קוצ'ה מס.11. ואם אתם רוצים גם, הזמינו כרטיסים הרבה מראש. הם נחטפים במהירות.


גלריית תמונות - הפאצ'ה קוצ'ה 10
ערוץ יו טיוב של הפאצ'ה קוצ'ה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן