1.6.2013

ערפילים|Haze – תיאטרון המחול מבייג'ין במשכן האופרה

כל 26 דקות בממוצע, מוקם בסין מפעל תעשייתי חדש. חברות המערב מתבססות על התעוררות הצריכה בסין ועל משאבי אנוש הזולים, ומעבירה את הייצור לשם. סין חווה תנופה כלכלית ללא תקדים, אך יחד איתה גם טלטלות כלכליות וחברתיות וזיהום אוויר מהנוראים בעולם.

ערפילים בתל-אביב
בהמשך למופעים המוצלחים של להקת המחול של דברה קולקר ושל תיאטרון המחול הארלם, החל מ-5 ביוני 2013, יופיע תיאטרון המחול מבייג'ין בהיכל האופרה הישראלית, במסגרת סדרת מחול במשכן. 19 רקני תיאטרון המחול של בייג'ין יציגו בהופעת בכורה בישראל את היצירה ערפילים | HAZE של הכוריאוגרפית ומנהלת הלהקה ואנג יואניואן |WANG YIANYUAN. היצירה הוצגה לראשונה בבייג'ין, ב-5 במאי 2009. היא חוברה לצלילי המוסיקה הסימפוניה מס' 3 של גורצקי Gorecky (סימפוניית שירי העצב) ומוסיקה אלקטרונית מאת ביוספר Biospher.
היצירה נוצרה בתגובה למשבר הכלכלי והסביבתי שהחל בסין בראשית 2009. במה חשופה יוצרת מסגרת תנועתית מרתקת. הרוקדים נתקלים, מתגלגלים, נופלים, זוחלים ומתמוטטים על משטח לא יציב ולא בטוח. היצירה מתפתחת כמטפורה המחברת בין הערפילים הסביבתיים וזיהום האוויר עם הבלבול הרוחני המתרחש בימים של משבר חברתי ואישי. ערפילים עוסק בחיפוש אחרי הדרך הנכונה בתוך התוהו ובוהו.



אודות תיאטרון המחול של בייג'ין
תיאטרון המחול של בייג'ין נוסד בשנת 2008 ומנוהל על ידי הכוריאוגרפית- ואנג יואניואן, מעצב הבמה טאן שאוין ומעצב התאורה הינגי'אנג. הלהקה משתפת פעולה עם יוצרים בינלאומיים בעלי שם, כוריאוגרפים, מוסיקאים ומעצבי במה ותלבושות, המעשירים  את במת המחול העולמית. ערפילים היתה אחת היצירות הראשונות של תיאטרון המחול. מאז נוספו לרפרטואר יצירות רבות אחרות. וכן עבודות של כוריאוגרפים משבדיה, דנמרק וקנדה, איתן הופיעה הלהקה ברחבי העולם.



ואנג יואניואן |WANG YIANYUAN
ואנג יואניואן נולדה בבייג'ין והפכה לאחת הכוריאוגרפיות הבולטות בזירת המחול המודרני בסין. ואנג רואה את עצמה נטועה במסורות הסיניות ובאותו זמן יצירתית אותנטית ומחדשת. היא החלה לרקוד בגיל 10 והמשיכה בלימוד כוריאוגרפיה באקדמיה למחול של בייג'ין שם כיהנה גם כמורה. היא השתלמה במשך שנתיים בארצות הברית. ב 1998 מונתה לכוריאוגרפית בית של הבלט הלאומי של סין, במסגרתו יצרה מספר יצירות וגם גרסה סינית למפצח האגוזים. היא גם יצרה גרסת בלט לסרטו של הבמאי זאנג אימו "הפנסים האדומים", ויצרה את קטעי המחול לסרט "הנשף" של הבמאי פג שיאוגנג. עבודותיה הועלו בארצות הברית, רוסיה, קוריאה, ברזיל ומקסיקו. כמחווה לכישוריה, הוזמנה ככוריאוגרפית אורחת למכון הכוריאוגרפיה שליד הניו יורק סיטי בלט. לאקדמיה לאמנויות הבמה של הונג קונג, לבלט הדני המלכותי ולבלט שנחאי.
בנוסף לפרסים בהם זכתה כרקדנית בין היתר בתחרות הבינלאומית למחול בפריז, זכתה בפרס הכוריאוגרפית הטובה ביותר בתחרות בינלאומית בבולגריה, בתחרות בינלאומית במוסקבה, בשנחאי, ועוד. עם השנים, הפכה ואנג לכוריאוגרפית הסינית המעוטרת ביותר בפרסים בינלאומיים.
לצד הלהקה היא מפעילה גם מרכז הדרכה ואימון לרקדנים הפועל בשיתוף פעולה עם   האקדמיה למחול בבייג'ין.  

מועדי המופעים:

  • יום  רביעי 5/6 בשעה 20:00
  • יום חמישי 6/6 בשעה 20:00
  • יום שישי 7/6 בשעה 13:00
  • מוצ"ש 8/6 בשעה 21:00
להזמנות: בית האופרה:  03-6927777

שלכם,
יורם בר-סלע





נשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג או ברשתות החברתיות.


לקבלת עדכון על כל פוסט חדש שעולה - צרפו את "תרבות אנד דה סיטי" לחברים שלכם-


2 תגובות:

  1. שלום רב,
    רציתי לדעת האם יש דרך להשיג את התמונה של 3 הרקדניות באיכות טובה יותר כדי להדפיס אותה.
    תודה,
    דרור (054-6340796)

    השבמחק
  2. דרור שלום,

    גם בעיני התמונה נפלאה.
    זכויות היוצרים של התמונה המוצגת הן של תיאטרון המחול מבייג'ין. לנו יש רק קובץ ברזולוציה נמוכה לאינטרנט בלבד. ניתן לפנות למשרד יחסי הציבור של התיאטרון, אבל לא סביר שמישהו שם יטרח לטפל בנושא.

    יורם בר-סלע

    השבמחק

מוזמנים להשאיר את תגובתכם, כאן